متاسفانه اکثر افراد گمان می کنند که مراقبت از پوست تنها مخصوص خانم ها است اما در واقع داشتن پوستی سالم و جوان به جنسیت افراد مربوط نیست و برای اینکه پوست آقایان شاداب تر به نظر برسد نیز نیاز به مراقبت دارد.

به گزارش گروه سلامت کارت طلایی در اینجا به چند نکته مهم و ریز از مراقبت پوست آقایان اشاره می گردد

برای دوش گرفتن آب ولرم مناسب تر از آب گرم است

در یک صبح سرد زمستانی هیچ چیزی به اندازه دوش آب گرم، حال و هوای شما را عوض نمی کند. اما با پایین آوردن درجه حرارت آب به حفظ سلامت پوست کمک کنید و از احساس خارش، خشک و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کنید. در واقع دوش آب گرم در مدت زمان طولانی، چربی های طبیعی پوست را از بین می برد. بنابراین اگر تمایل به حمام کردن با آب گرم را دارید سعی کنید که بیشتر از ۵ دقیقه در حمام نمانید.

کرم مرطوب کننده

پوست بیشتر آقایان به دلیل ترشح هورمون های مردانه، چرب تر از پوست خانم هاست اما تعداد غدد چربی موجود در پوست بدن مردها، به مراتب از تعداد غدد چربی موجود در پوست صورت آنها کمتر است. به همین دلیل، استفاده روزانه از لوسیون های بدن یا کرم های مرطوب کننده در قسمت هایی از بدن مانند آرنج، زانوها، روی پاها، قوزک پا و گاهی کناره های پوست برای آنها ضروری است. اگر آقایان احساس کردند که پوست صورت آنها خشک شده، باید بدانند که آبرسانی به این منطقه هم خوب انجام نمی شود پس به جای کرم های نرم کننده بر پایه چربی، باید از کرم های مرطوب کننده بر پایه آب استفاده کنند تا صورتشان جوش نزند.

به جای صابون از اسکرآب ها استفاده کنید

پوست آقایان نسبت به زنان به طور مشخصی از منافذ بزرگتری برخوردار است و درصد چربی آن نیز بیشتر است و این بدین معنی است که سریع تر و بیشتر آلوده می شود. بنابراین تمیز نگه داشتن پوست اهمیت بسزایی در خوش چهره و جوان ماندن شخص دارد.

محصولات پاک کننده باید تا حد امکان فاقد مواد شیمیایی باشند. بنابراین استفاده از یک ساینده یا اسکرآب(اسکراب به حذف لایه های شاخی شده و سلول های مرده پوست که باعث حذف باکتری های مضر و کاهش قطر منافذ پوست شده و به زیبایی و افزایش سلامت آن کمک شایانی می کند، گفته میشود.که بصورت صابون و  کرم موجود است). برای سلامتی پوست به خصوص برای آقایان، اساسی است چون سلول های مرده را بر می دارد و سطح صورت را نرم می کند و این عمل سایندگی را باید بدون اینکه باعث آسیب رساندن به پوست شود، انجام دهید.

اقدامات ضروری پیش از اصلاح

اگر موهای ریش شما بسیار درشت و ضخیم هستند، بهترین زمان اصلاح آنها درست زمانی است که تازه از حمام بیرون می آیید زیرا در این زمان موهای شما انعطاف پذیرتر هستند. اگر پس از استفاده از تیغ برای اصلاح موهای صورت خود احساس سوزش می کنید، به شما پیشنهاد می شود که به جای استفاه از کف ریش از ژل اصلاح استفاده کنید و همیشه موها را در جهت رویش اصلاح کنید.

از استعمال اَفترشیوهای حاوی الکل پرهیز کنید

اکثر آقایان عادت دارند پس از اصلاح صورت، از افترشیوهای مختلف موجود در بازار استفاده کنند. بیشتر این افتر شیوها، حاوی الکل هستند و اگر چه می توانند آلودگی های میکروبی اطراف بریدگی های ریز را از بین ببرند اما به همان اندازه هم می توانند باعث کاهش چربی سطح پوست و خشک شدن آن بشوند. ضمن اینکه الکل موجود در افترشیوها، باعث تحریک پوست اصلاح شده می شوند و آن را قرمز و ملتهب می کنند. به همین دلیل، بیشتر متخصصان پوست توصیه می کنند به جای استفاده از این محلول ها از نرم کننده ها و مرطوب کننده های ملایم موجود در بازار کمک بگیرید تا سوزش کمتری را پس از اصلاح صورت حس کنید.

چگونگی خشک کردن صورت پس از شست و شو

پس از شست و شو، صورت خود را با استفاده از یک دستمال نازک و لطیف خشک کنید. خشک کردن صورت با استفاده از حوله سخت و زبر باعث تحریک و خشکی پوست می شود.

کاهش چین و چروک

اگر که خطوط کمی را در اطراف چشم و یا دهان خود مشاهده می کنید از یک مرطوب کننده حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید و برای چین و چروک های عمیق تر از کرم های حاوی رتینول و یا اسید گلیکولیک استفاده کنید. این نوع کرم ها می توانند در کاهش این نوع خط و خطوط  بسیار موثر باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *