ایمپلنت دندان

مقدمه: در مقاله قبل این قول را به شما دادیم که درمورد کاشت یا ایمپلنت دندان مطالبی را خدمتتان ارائه دهیم. کاشت دندان زمانی مورد نیاز قرار میگیرد که به هر دلیلی دندان از دست برود و هیچ کاری نتوان برای آن انجام داد. یعنی هیجگونه ترمیمی پاسخگوی آسیب وارده به دندان نباشد. ازاین رو در چنین شرایطی دندان پزشک پیشنهاد کاشت دندان را به شما میدهد که اگر توان مالی آن را داشته باشید میتوانید ازاین خدمات فوق العاده بهره مند شوید.

اما نکته مثبت ماجرا اینجاست اگر توانایی پرداخت چنین هزینه هایی را نداشته باشید میتوانید از بیمه کارت طلایی دندان پزشکی از تخفیفات ویژه ای بهره مند شوید.

از دست دادن دندان

گاهی بر اثر تصادفات مانند برخورد شدید عوامل خارجی به دندان و یا تصادفات رانندگی ممکن است آسیب جدی به دندان وارد شود آنقدر که نتوان آن را ترمیم کرد. گاها عدم مراقبت و عدم بهداشت دهان و دندان نیز باعث میشود که دندان ها پوسیده شوند آنقدر که به عصب رسیده و هیچ کاری از دست دندان پزشک برنیاید‌. در چنین شرایطی نیز دکتر ناچار به کشیدن دندان شما است.

اگر چه این این مشکل واقعا ناراحت کننده است و اگر شما در چنددهه قبل زندگی میکردید ممکن بود دیگر هیچ گاه نتوانید از داشتن دندان بهره مند شوید. ولی امروزه اینگونه نیست.
خوشبختانه علم آنقدر پیشرفت کرده است که در صورت از دست دادن دندان میتوانید از روشی بسیار کارآمد جهت جایگزین کردن دندان استفاده کنید. این روش کاشت دندان نام دارد که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

انواع کاشت دندان

  1. ایمپلنت دندان
  2. روکش بریج

لیمپلنت دندان

وقتی دندانی از بین میرود یعنی هیچ ریشه ای باقی نمیماند در این صورت دندان پزشک نمیتواند دندان را ترمیم کند و پروتز را روی ریشه دندان قرار دهد تا ظاهر دندان را حفظ کند. در این صورت پزشک پیشنهاد میکند از ایمپلنت دندان استفاده کنید. ایمپلنت روشی است که درآن ریشه و اج به وسیله دندان به شکل مصنوعی در دندان کاشت میشود و صد البته که این دندان مصنوعی جایگزین بسیار مناسب و کارآمدی برای دندان از دست رفته است. چه بسا این دندان بسیار محکم تر از دندان اصلی انسان میباشد.

مراحل ایمپلنت دندان

  1. ابتدا دندان پزشک سوراخی را در لثه ایجاد میکند این سوراخ تا اسخوان فک ادامه دارد و دسترسی به استخوان فک را فراهم میکند.
  2. سپس دندان پزشک یک پیچ را به عنوان ریشه در سوراخ ایجاد شده قرار میدهد. این پیچ به استخوان فک تیکه داده میشود و بسیار محکم در سرجای ریشه قرار میگیرد.
  3. سپس دندان پزشک با استفاده از مواد مخصوص قسمت تاج دندان را میسازد و روی پایه سوار میکند. در این صورت دندانی کاملا مشابه دندان ساخته میشود و از لحاظ ظاهری هیچ فرقی با دندان اصلی ندارد.

و شاید باور نکردنی به نظر برسد که این دندان ساخته شده مزیت هایی به نسبت دندان اصلی دارد.

مزیت ایمپلنت دندان

  1. ۱_در مقابل پوسیدگی مقاوم است
  2. ۲_در مقابل تغییر رنگ مقاوم است
  3. ۳_حتی در برابر ضربه و فشار بسیار محکمتر از دندان اصلی است و‌اگر یک آسیب خیلی شدیدی به آن‌وارد نشود تا پایان عمر میتواند سالم باقی بماند و شما با خیال راحت از آن استفاده کنید.

جنس ایمپلنت دندان

معمولا جنس ایمپلنت دندان تیتانیوم است. این فلز کاملا با سیستم بدن انسان سازگار بوده و میتواند به راحتی به استخوان فک بینار جوش بخورد و سرجایش محکم و استوار باقی بمانو.

هزینه ایمپلنت دندان چگونه است

همانطور که در توضیحات متوجه شدید این روش بسیار ظریف و حساس و کاربردی است به طوری که جایگزین واقعی برای دندان های شماست.

از طرف دیگر تمامی هزینه های دندان پزشکی بسیار زیارو سرسام آور است پس میتوان چنین انتظار داشت که هزیته ایمپلنت دندان بسیار سنگیت باشد. اما خب عوامل بسیار زیادی در هزینه ایمپلنت دندان وجود دارد مثل حاذق بودن پزشک متخصصتان، نوع کلینیکی که انتخاب کرده اید، این که کلینیک در چه شهری و در چه منطقه ای قرار دارد، اینکه چه نوع ایمپلنتی را میخواهید استفاده کنید چون از نظر کیفیت میتوانند هزینه های متفاوتی نیز داشته باشند. بنابراین نمیتوان هزینه ثابتی را برای آن در نظر گرفت و عوامل زیادی در تعیین این هزینه تاثیر گذار هستند.

استفاده از ایمپلنت برای په افرادی مناسب است

همانطور که گفته شد ایمپلنت دندان یک روش عالی برای جایگزین کردن آن با دندان اصلی است. اما این روش بیشتر برای کسانی کاربردی است که از سلامت لثه و استخوان برخوردار هستند و بهداشت دهان و دندان خودرا رعایت میکنند. کسانی که از الکل و دخانیات استفاده نمیکنند. کسانی که سیستم ایمنی قوی دارند و از سلامت روان و جسمی خوبی برخوردار هستند.
بااین حال درصد کمی از افراد فاقد صلاحیت برای این خدمات هستند.

پس اصلا نگران نباشید و در صورت نیاز برای کاشت دندان هایتان سریعت اقدام کنید.

ایمپلنت دندان فوری چگونه است

در ایمپلنت دندان معمولی، عموما کاشت دندان در دوره ۳تا ۶ماهه صورت میگیرد‌. یعنی ابتدا ریشه کار گذاشته میشود. سپس بعد از جوش خوردن ریشعگه تاج دندان نیز کار گذاشته میشود. .ولی در ایپلنت فوری، در یک روز ریشه و تاج دندان در یک رو کار گذاشته میشود. این برای افرادی که عجله دارند بسیار مناسب است و میتوانند در زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب برسند. پس شما هم میتوانید از روش اول استفاده کنید و تا جوش خوردن ریشه دندانتان صبر کنید و بعد از جندماه با خیال راحت تاج دندان را روی ریشه سوار کنید و یا اگر به هر دلیلی عجله دارید سریعا و به طور فوری در همان جلسه اول ریشه و ایمپلنت را روی لثه سوار کنید.

کارت طلایی دندانپزشکی و ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی بسیار پرهزینه است که هرکسی از پس هزینه های آن بر نمی آید. بنابراین به طور معمول افراد زیادی نمیتوانند ازاین خدمات بهره مند شوند. اما بازهم جای نگرانی نیست.
ما برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده ایم. بیمه کارت طلایی دندانپزشکی این امکان را به شما میدهد که در روی تمامی خدمات دندان پزشکیتان چیزی حدود ۳۰تا ۷۰درصد تخفیف را دریافت کنید.
این بیمه شامل خال تمامی افراد جامعه میشود و هیچ محدودیتی ندارد. بله ما اینجاییم تا زیبایی را به شما هدیه دهیم و همانطور که همیشه گفته ایم؛ آرزوی ما لبخند زیبای شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *