بهترین برند های کامپوزیت دندان

شاید برای افرادی که قصد کامپوزیت کردن دندان ‌های خود را دارند، پس از انتخاب یک دندانپزشک متخصص زیبایی، انتخاب برند کامپوزیت برایشان اهمیت زیادی داشته باشد.به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم تا با ارائه اطلاعات کامل و مفیدی در این زمینه به این دسته از افراد در داشتن یک انتخاب صحیح و مناسب کمک کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.یکی از دغدغه ‌های افرادی که قصد انجام کامپوزیت ونیر برای دندان ‌های خود را دارند، نوع و برند مواد کامپوزیتی است که قرار است دندانپزشک مورد استفاده قرار دهد. این افراد به همین دلیل شروع به تحقیق کردن درمورد انواع برند ها و مارک ‌های موجود در بازار می‌ کنند تا با انواع مختلف آنها آشنا شوند و از میان آنها بهترین مارک کامپوزیت دندان را انتخاب کنند. امروزه شرکت‌ های بسیار زیادی در زمینه تولید کامپوزیت‌های دندانی با کیفیت و مرغوب با یکدیگر رقابت دارند و این امر باعث بالا رفتن کیفیت محصولات آنها شده است. در صورتی که قصد شناخت بهترین برند های کامپوزیت دندان را دارید، مطالعه ادامه این مطلب به شما پیشنهاد می‌شود.در این بخش به معرفی بهترین برند های کامپوزیت دندان پرداخته ایم و توضیحات مفید و مختصری را درمورد هر یک ارائه داده ‌ایم:

 

Bisco

 

یکی از شرکت ‌های آمریکایی معروف در زمینه تولید کامپوزیت دندان، شرکت بیکس می‌باشد. این شرکت در تولید کامپوزیت‌های خود از ماده ‌ای به نام سیلی کات، کلسیم استفاده می‌کند تا سلامت لثه و دندان‌ های زیر کامپوزیت حفظ شود. علاوه بر آن میزان استحکام و دوام ماده کامپوزیت و قابلیت فرم دهی راحت ‌تر آن را با استفاده از موادی که جنس آنها بر پایه آینومر شیشه یا همان هیدروکسید کلسیم است، افزایش داده‌ اند.

 

Coltene

 

یکی از  برند های کامپوزیت  که شرکت Coltene در ساخت کامپوزیت به کار برده است، استفاده از ویژگی‌ های نانو هیبرید می‌باشد که در شبیه ‌تر شدن این مواد به مینای دندان نقش بسزایی داشته است. این شرکت با سابقه که سال‌ های زیادی در زمینه تولید ونیرهای کامپوزیتی فعالیت داشته است، توانسته است کامپوزیت‌های بسیار مرغوب را که قیمت آنها تقریباً نصف قیمت ونیرهای سرامیکی می‌باشد را به بازار عرضه کند.

 

DMG America

 

از برند های معروفی که در زمینه تولید کامپوزیت‌های میکرو فعالیت دارند، برند DMG می‌باشد. از ویژگی‌ های کامپوزیت‌های این شرکت می‌توان به خاصیت انقباض پلیمریزاسیون و مقاومت بالای آنها در برابر ساییدگی و ضربه در طول زمان اشاره کرد.

 

DMP Dental

 

این شرکت نیز از شرکت ‌هایی است که در زمینه تولید کامپوزیت شهرت بسیار زیادی دارد.

کامپوزیت دندان های نانو هیبرید این شرکت دارای ویژگی ‌هایی از جمله قابلیت فرم دهی راحت، مقاومت بالا در برابر ساییدگی و تغییر رنگ، تنوع زیاد در سایه رنگ‌ ها و همچنین داشتن تخلخل بسیار پایین هستند. این ویژگی ‌ها باعث بالا رفتن کیفیت، مرغوبیت و محبوبیت کامپوزیت‌های این برند شده‌اند.

 

Ivoclar Vivaden

 

از دیگر شرکت‌ هایی که در زمینه تولید کامپوزیت‌های نانو هیبرید فعالیت دارند، می‌توان اینکار ویوالدی را نام برد. از ویژگی ‌های کامپوزیت‌های این برند می‌توان به سفت شدن سریع آنها روی دندان‌ ها، قابلیت فرم دهی آسان و سریع دو مقاومت بالای آنها در برابر آسیب ‌دیدگی اشاره کرد.

 

Kerr

 

شرکت Kerr در ابتدا فعالیت خود را با تولید

کامپوزیت های پر کننده پوسیدگی ‌های دندانی آغاز کرد که این نوع کامپوزیت‌های این شرکت به دلیل دوام بالا و کیفیت مرغوب شان مورد استقبال و استفاده دندان پزشکان بسیار زیادی قرار گرفتند. پس از آن این شرکت اقدام به تولید رزین ‌های کامپوزیتی با ویژگی‌ هایی از قبیل قابلیت انطباق رنگ با دندان‌ های طبیعی، مقاومت و استحکام بالا در برابر آسیب ‌دیدگی و ساییدگی، سفت شدن سریع و همچنین سازگاری بالای این مواد با بافت دندان ‌ها و لثه برای ترمیم ایرادات ظاهری دندان‌ ها نمود. این خصوصیات و کیفیت بالای محصولات این برند باعث مشهور و محبوب شدن آن شده است.

 

Tokuyama Dental America

 

Tokuyama Dental America از برند های معروف ژاپنی در زمینه تولید کامپوزیت می‌باشد. کامپوزیت‌های این برند دارای تنوع رنگ بسیار زیادی هستند و تقریباً در 20 سایه رنگ مختلف تولید شده و به بازار ارائه می ‌شوند. از ویژگی‌ این برندها می‌توان به خواص شیشه‌ ای مرغوب، قابلیت بسیار خوب فرم دهی و پالیش کردن، دوام و استحکام بالای آنها و همچنین داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه اشاره کرد.

 

SDI

 

SDI یک شرکت آمریکایی است که زیر مجموعه شرکت Aura به شمار می ‌آید و در زمینه طراحی و تولید ونیر کامپوزیت ‌هایی با خصوصیات منحصر به فردی فعالیت دارد. از جمله این خصوصیات می‌توان به مقاومت و استحکام بالای کامپوزیت، قابلیت فرم دهی و پالیش پذیری بالا، شفافیت زیاد و مشابه با دندان ‌های طبیعی و همچنین قابلیت انطباق رنگ با دندان‌ های اصلی فرد اشاره کرد.

 

SAREMCO

 

سار کو یک شرکت سوئیس معتبر در زمینه تولید کامپوزیت‌های دندانی از جنس متاکریلات می‌باشد. از مشهورترین کامپوزیت ‌هایی که در حال حاضر توسط این شرکت تولید می ‌شوند

برند های کامپوزیت دندان میکرو هیبرید هستند. این کامپوزیت سوئیس سازگاری بالایی با بافت ‌های دهان دارد و آلرژی که ممکن است به وجود آید در کمترین میزان خود خواهد بود. علاوه بر این ویژگی ‌هایی از قبیل سفت شدن سریع، قوی بودن چسب کامپوزیت و استحکام و دوام بالای این کامپوزیت ‌ها موجب شده است تا مورد استقبال قرار بگیرند.

 

Cosmedent

 

شرکت آمریکایی Cosmedent یکی از مرغوب‌ ترین برند ها در زمینه تولید کامپوزیت‌های دندانی می‌باشد. قابلیت پالیش پذیری و فرم دهی بالای آنها در افزایش میزان زیبایی دندان ‌ها نقش بسزایی دارد. همچنین این کامپوزیت ‌ها دارای دوام و مقاومت بالایی بوده و در صورتی که مراقبت‌ های لازم به درستی انجام شوند، فرد می ‌تواند به مدت 5 سال بدون نیاز به ترمیم از آنها استفاده کند. نانو فیل و میکرو فیل توسط این شرکت تولید شده و با قیمت‌ های مناسب و مقرون به ‌صرفه ‌ای به بازار عرضه می‌ شوند.

 

IPS

 

کامپوزیت ای پی اس برند آمریکایی است که کامپوزیت هایی با خواص فیزیکی فوق العاده ای که باعث بالا رفتن میزان استحکام و مقاومت آنها شده است را تولید می کند. همچنین در این نوع کامپوزیت ها ذرات سرامیکی به کار برده شده است که باعث ایجاد ظاهری مشابه با لمینت های سرامیکی می شود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *