درمان سردرد میگرنی با تزریق بوتاکس

اغلب افراد تزریق بوتاکس را برای رفع چین و چروک پوست مفید می دانند، اما محققان به این نتیجه رسیده اند که تزریق این ماده سمی می تواند در درمان سردرد های فشاری و میگرنی بسیار موثر باشد.

 امروزه بوتاکس تنها برای رفع چین و چروک پوست به کار نمی رود، بلکه بسیاری از افرادی که اغلب نیمی از زندگی خود را با سردرد گذرانده اند، از آن به عنوان روشی درمانی برای بهبود سردردهایشان استفاده می کنند. تزریق بوتاکس در عده زیادى از بیماران مبتلا به میگرن مى تواند باعث قطع و یا طولانى شدن فاصله بین حملات سردرد بمدت سه ماه تا چهار ماه شود.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد روش نوین درمان سردردهای میگرنی مزمن به کمک تزریق بوتاکس را معرفی کرد و گفت: البته اثر بوتاکس در درمان سردرد میگرنی موقتی است و بیش از چهارماه دوام ندارد.Content attractive model on white background having botox inject

سید محمدحسن پاکنژاد دبیر علمی چهارمین کنگره بین المللی سردرد، سردرد را شایع ترین علت مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب معرفی و اظهار کرد: در این میان سردردهای میگرنی از شیوع بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای نسبتاً نوین درمان سردردهای میگرنی، تزریق بوتاکس است، گفت: بوتاکس داروی شناخته شده ای است که شاید چند دهه ای است برای بیماری های مختلف استفاده می شود.

این متخصص مغز و اعصاب درباره کاربرد بوتاکس در بیماری های مغزواعصاب افزود: قبلاً بوتاکس برای بیماری هایی که دست و پا ضعیف می شدند و به منظور پیشگیری از فلج دست و پا مورد استفاده قرار می گرفت و اثراتی را به مدت سه تا چهار ماه ایجاد می کرد که جمع شدن دست و پا از فیزیوتراپی و درمان های توانبخشی ممانعت نکند.

 پاکنژاد افزود: در حال حاضر تنها موردی که از بوتاکس به منظور درمان استفاده می شود و مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا است، استفاده برای درمان سردردهای میگرنی مزمن است.

وی با بیان اینکه بوتاکس برای درمان سردرد میگرنی مزمن به صورت کاملاً علمی در سراسر دنیا و همچنین در ایران تزریق می شود، عنوان کرد: لازم است بگویم که بیمار باید یک سری شرایط حداقلی داشته باشد. البته باید گفت هر پزشکی تجربه این کار را ندارد و باید به شخصی که تبحر لازم را دارد مراجعه کرد.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: اثر بوتاکس در درمان سردرد میگرنی موقتی و است و بیش از چهارماه دوام ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *