بیمه دندانپزشکی

از دیرباز زنان باردار در دوران بارداری دوچار دندان درد میشوند و سوال اینجا بود که چرا دراین دوران حساس این اتفاق می‌افتد؟

از آنجایی که در دوران بارداری تنظیم هورمون ها بهم میخورد و احتمال عفونت دندان افزایش میبابد و همچنین کلسیم بدن مادر کاهش میابد، پس همواره در این دوران مادران دندان درد میگیرند و یا دوچار پوسیدگی دندان میشوند.

گاها ممکن است شخص از قبل دندان پوسیده داشته ولی چون در دوران بارداری بدن ضعیف میشود پس مشکلات دندان بیشتر خودشان را نشان میدهند.

پس در اینجا به این سوال پاسخ داده میشود که چرا همواره زنان باردار دراین دوران به خدمات دندان پزشکی احتیاج پیدا میکنند.

آیا عصب کشی یا کشیدن دندان در دوران بارداری مشکلی برای جنین اینجاد میکند

از آنجایی که سه ماهه اول بارداری دوران بسیار حساسی است، معمولا مادران باردار از مراجعه به دندان پزشکی میترسند در صورتی که هیچ کجا گزارشی مبتنی بر آسیب به نوازد در این دوران گزارش نشده است.

با این حال هرگاه مادر باردار به دندان پزشک مراجعه میکند به او پیشنهاد میشود ک در سه ماهه دوم بارداری مراجعه کنند تا خیالشان کاملا راحت شود.

چرا سه ماهه سوم نمیشود به دندان پزشک مراجعه کرد

سه ماهه سوم از آن جهت پیشنهاد نمیشود که دراین دوران خانم باردار نمیتواند مدت زمان زیادی را روی صندلی دراز بکشد و ممکن است شخص دوچار زایمان زودرس شود.

پس بهتربن زمان برای مراجعه به دندان پزشکی سه ماهه دوم بارداری است

بهترین کار در دوران بارداری چیست

بهترین کاری که باید یه خانم برای مراقبت از خود برای بارداری رعایت کند این است که اگر قصد بارداری دارد قبل از هر اقدامی به دندان پزشک مراجعه کند و چکاب کامل از دندان هایش را انجام دهد و اگر نیاز به عصب کشی یا پر کردن سطحی یاهرگونه خدماتی را که دارد به خوبی انجام دهد سپس اقدام به بارداری کند تا دراین‌دوران دوچار درد شدید دندان و استرس از انجام خدمات درمانی را نداشته باشد.

اگر چه بیشتر ختنم ها از ترس هزینه دندانپزشکی اقدام نمیکنند ولی اگر تجربه دندان درد را داشته باشید متوجه میشوید که هرچقدر هم هزینه کنید ارزش دارد چه بسا میتوانید از بیمه دندان پزشکی نیز استفاده کنید و از هزینه های آن بکاهید

کارت تخفیف دندانپزشکی

همه ما میدانیم یکی از دغدغه های این‌روزها مشکلات اقتصادی است و از یک طرف تحریم شدن مواد مخصوص دندات پزشکی که سبب شده خدمات دندان پزشکی افزایش قیمت چشمگیری داشته باشند و بدون تعارف هرکسی توانایی پرداخت تعرفه دندانپزشکی را ندارد.

از این رو مادران باردار قبل از بارداری از مراجعه به دندان پزشک امتناع میکنند چون قاعدتا هربار دندان پزشکی رفتن کلی هزینه در پی دارد که هرکسی توانایی پرداخت آن را ندارد.

بنابراین ما برآن شدیم که این هزینه هارا تا حد توان برای هم وطنان کاهش دهیم.

کارت تخفیف دندانپزشکی یکی از این خدمات است که هزینه هارا به مقدار قابل توجهی کاهش میدهد.

این کاهش قیمت از ۳۰تا ۷۰درصد تخفیف را شامل میشود. بنابراین پیشنهاد ویژه ما به افراد نیازمند و یا حتی دیگر افراد جامعه استفاده ازاین کارت تخفیف است که بشدت به صرفه است.

چرا که هماطنور که میدانید بیمه های درمانی شامل خدمات دندان پزشکی نمیشوند ولی کارت تخفیف یک فرصت ویژه برای تمامی افراد جامعه است تا به کمک آن سلامت دندان های خودرا تضمین کنید.

آیا اشعه ایکس برای مادران باردار ویا جنین مشکل ایجاد میکند

تا سالهای پیش تصور میشود اشعه ایکسی که برای عکس برداری از دندان استفاده میشد برای جنین مشکل ایجاد کند به همین دلیل مادران از مراجعه به دندان پزشکی و عکس برداری از دندان هایشان امتناع میکردند و به همین دلیل درد زیادی را دراین مدت تحمل میکردند.

ولی اخیرا تحقیقات مختلف نشان داه است که این اشعه آنقدر ضعیف هست که به جنین آسیبی نرساند و هیچگونه موردی دراین زمینه گزارش نشده است.

پس ازاین بابت نیز هیچ مشکلی ایجاد نمیشود و مادران باردار نیتوانند باخیال راحت به دندان پزشکی مراجعه کرده و از درد رهایی یابند.

خطرات عدم مراجعه مادران باردار

از آنجایی که این دیدگاه غلط وجود دارد که مادران باردار نباید به دندان پزشکی مراجعه کنند و آن را به بعد از زایمان موکول میکنند سبب میشود درد دندان و عفونت دندان باعث ایجاد عفونت فعال در بدن مادر شود و این موضوع میتواند به سلامت مادر و جنین آسیب برساند.

به همین دلیل است از مادران خواهشمندیم قبل از بارداری اطلاعات خودرا بالا ببرند نگذارند خرافات و حرفهای عامیانه باعث آسیب و ضرر جدی به آنها شود.

افزایش سطح مطالعه و آگاهی در این زمینه کمک فراوانی به مادران میکند.

داروی بی حسی

یکی دیگر از باورهای غلط این است که ممکن است داروی بی حسی باعث ایجاد مشکلاتی در جنین شود ولی باید این را در نظر بگیرید که اگر شما دندان پزشک را از شرایط بارداری خود آگاه کنید، پزشک با علم به این موضوع برای بی حسی دندان های شما از دوز خاصی داروی بی حسی استفاده میکند و همین امر سبب میشود هیچ آسیبی به جنین و مادر وارد نشود.

کشیدن دندان

برای کشیدن دندان همواره پزشکان به مادران پیشنهاد میکنند این کاررا به سه ماهه دوم موکول کنند. همچنین خدماتی که واجب نیستند را به بعد از زایمان.

ولی درد دندان و عفونت اگر در دهان مادر وجود داشته باشد ممکن است آسیب جدی به جنین وارد کند بنابراین در صورت لزوم کشیدن دندان و خارج شدن عفونت بهتر است این کار در سه ماهه دوم انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *