عوارض تزریق ژل لب

زیبایی لب

امروزه بیشتر افراد، به‌ خصوص خانم‌ها به زیبایی خود توجه زیادی می‌کنند. برای رسیدن به این زیبایی هزینه‌های زیادی را هم صرف می‌کنند تا در نظر خود و دیگران زیبا جلوه کنند. آن‌ها برای زیبایی در هر قسمت از صورت خود دست به هر عمل و تزریقی می‌زنند تا به خواسته خود برسند. یکی از این قسمت‌ها لب است که داشتن یک لب برجسته و پر، یکی از ویژگی‌های زیبا محسوب می‌شود. خانم‌ها برای رسیدن به این زیبایی و داشتن لب هایی برجسته و درشت، گاهی دچار عوارض تزریق ژل لب می‌شوند.

تزریق ژل لب

برای داشتن لب‌های زیبا و برجسته نیاز به انجام عمل و تزریق موادی است که بتوان نتیجه مطلوب را به دست آورد. ژل لب یا فیلر لب یک نوع ماده پرکننده است که شبیه ژله است. این ماده را به‌صورت تزریقی به لب‌ها می‌زنند تا قسمت‌هایی از پوست کشیده شده و حجم بگیرد.

هیالورونیک اسید، همان ژل فیلر لب است که باعث افزایش جذب آب در لب‌های فرد می‌شود و حجم و رطوبت آن را بیشتر می‌کند. از این ژل معمولا برای قسمت‌های دیگر صورت مانند: بین ابروها، خط خنده، گونه و … هم استفاده می‌شود. این ژل‌ها علاوه بر ازبین‌بردن چین‌وچروک صورت یک حجم مناسبی به قسمت‌های موردنظر هم می‌دهد. البته مواد تشکیل‌دهنده ژل لب در هر کمپانی تولیدکننده متفاوت است.

مزایای تزریق ژل لب طبیعی

تزریق این ژل‌ها اگر توسط یک متخصص در مراکز زیبایی با مواد اصل صورت بگیرد، شاید شاهد عوارض آن که بعد به آن اشاره می‌کنیم، نباشیم. ولی درهرصورت این ژل‌ها علاوه بر معایب، مزایایی هم برای افراد متقاضی دارد که عبارت‌اند از:

  •  ایجاد هماهنگی بین لب‌هایی که نامنظم هستند.
  •  حجم لب‌ها را کنترل می‌کند.
  •  لب‌های نازک را ضخیم‌تر می‌کند.
  •  چین‌وچروک روی لب‌ها را برطرف می‌کند.
  •   زمان طولانی و ماندگاری بالایی دارد.
  •  گوشه دهان را می‌توان با ژل بالا کشید.
  •  بعد از تزریق سریع اثر می‌گذارد.
  • دوره استراحت و بهبودی کمی دارد.
  •  در قسمت‌های موردنظر تورم کمی ایجاد می‌شود.
  •  این تزریق دائمی نبوده و می‌توان تغییر و یا آن را اصلاح کرد.
  •  مقرون به صرفه بوده و کمترین عوارض جانبی را دارد.

عوارض مخرب تزریق ژل لب

عوارض تزریق ژل لب

ماده تزریقی که برای لب‌ها استفاده می‌شود، اگر به‌ درستی و اصول  استفاده شود، احتمال بروز مشکل کمتر است. ولی علاوه بر مزایایی که دارد معایبی را هم دارا است که افراد حتما باید از آن‌ها آگاه باشند. فردی که تزریق را در لب‌های خود انجام می‌دهد، باعث می‌شود که در آن قسمت لب خون‌رسانی زیاد شده و احتمال بروز خون‌مردگی ایجاد می‌شود. در این‌ صورت برای بهبودی می‌توان از کمپرس یخ کمک گرفت .

فرد باید قبل از تزریق، از داروهایی مانند: ضد انعقاد خون، ویتامین E ،امگا 3 و مسکن‌هایی مانند: ژلوفن ، آسپرین، ناپروکسن  و دی‌ پیریدامول استفاده نکند تا از عارضه‌ها جلوگیری کند. بی‌حسی در قسمت لب معمولا 45 دقیقه طول می‌کشد. در این زمان احتمال دارد، فرد لب خود را گاز گرفته و به آن صدمه وارد کند. پس تا برگشت کامل حس، از خوردن و نوشیدن  باید خودداری کند. البته این عوارض کمترین آسیب‌هایی است که بعد از تزریق ایجاد می‌شود. در این مقاله به هفت مورد از عوارض تزریق ژل لب که آزاردهنده است اشاره می‌کنیم.

هفت مورد از عوارض مخرب تزریق ژل لب

اینک می‌خواهیم به عوارض مخرب آن هم اشاره کنیم که می‌تواند، در زیبایی صورت فرد بسیار تاثیرگذار باشد. البته افراد باید مراقب باشند این تزریق را در آرایشگاه یا سالن‌های زیبایی انجام ندهند. برای جلوگیری از عوارض احتمالی، انجام آن در یک کلینیک معتبر اهمیت زیادی دارد. تعدادی عوارض تزریق ژل لب عبارت‌اند از:

صدمه به بافت‌های لب زمان تزریق

این عارضه بعد از تزریق، به‌صورت طبیعی رخ می‌دهد. زمانی که فرد یک ماده خارجی را به بدن خود وارد می‌کند، بدن برای محافظت از خود واکنش نشان می‌دهد. این واکنش به بافت‌ها صدمه وارد می‌کند. هر چه اندازه مصرف ژل به لب بیشتر باشد، به طبع آسیب بیشتری هم وارد شده و در طولانی‌مدت موجب خرابی بافت‌های لب می‌شود.

ایجاد زخم در قسمت تزریق ژل لب

زمانی این زخم‌ها ایجاد می‌شوند که عمل تزریق به‌صورت اصولی انجام نشود. علت ایجاد این زخم‌ها هم این است که در ماده تزریقی ژل هیالورونیک اسید وجود دارد. اگر این مواد قسمت اشتباه و به‌اندازه زیاد تزریق شود موجب می‌شود، پوست خشک شده و این خشکی کم‌کم زخم ایجاد می‌کند. پس استفاده طولانی‌مدت از ژل لب موجب تولیدنشدن کلاژن‌ها در لب می‌شود.

عفونت بعد از تزریق ژل لب

در بعضی از افراد این تزریق موجب عفونت می‌شود. این زمانی رخ می‌دهد که بدن فرد، ماده تزریقی را تحمل نکرده و نپذیرد. در بعضی از موارد دیده شده که بعد از تزریق عفونت‌ها سریع دیده شدند. برای جلوگیری از پیشرفت عفونت، پزشک باید از لب‌های فرد نمونه‌برداری کرده و نسبت به پوست فرد ژل مناسب تزریق کند. البته عفونت کم پیش می‌آید؛ ولی قبل از تزریق بهتر است حتما تست انجام شود.

جابه‌جایی ژل در بدن پس از تزریق

این جابه‌جایی زمانی رخ می‌دهد که قسمت‌هایی از صورت دچار فلجی شده باشد. البته بعد از چند هفته این عارضه رفع می‌شود. ولی برای بهبودی سریع‌تر باید حتما به پزشک مراجعه کرد. برخی مواقع این جابه‌جایی به دلیل استفاده بیش از حد از ماده تزریقی و قسمتی که دکتر در آن سوزن را می‌زند، اتفاق می‌افتد.

بروز التهاب پوستی بعد از تزریق

یکی دیگر از مشکلاتی که بعد از تزریق به وجود می‌آید، بروز التهاب در پوست، روی لب و نواحی اطراف لب است. البته این عارضه خیلی کم پیش می‌آید. اما بعدازاین که این التهابات به وجود آمد یا تاولی دیده شد، فرد باید سریع به پزشک مراجعه کند. چرا که اگر به این عوارض توجه نکند، بیشتر شده و مشکلات خیلی جدی‌تری برای فرد پیش می‌آورد.

جوش بعد از تزریق ژل لب

می‌شود گفت این عارضه بسیار طبیعی است. ممکن است این جوش‌ها مانند حساسیت برای بیشتر افراد رخ دهند. این جوش‌ها ممکن است ریز و یا درشت بوده که برای برطرف‌کردن و درمان، افراد باید با پزشک مشاوره داشته باشند. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل، از محل تزریق تست انجام دهید تا داروی مناسب توسط پزشک تجویز شود. بدون هماهنگی با پزشک هیچ کرم یا محلولی را استفاده نکنید. چرا که ممکن است دچار جوش‌ها بیشتر شده و حتی دچار عفونت شوید.

این عوارض مانند عوارض بعد از عمل بینی میباشد!!

 

عوارض جانبی تزریق ژل لب

به‌ وجود آمدن اسکار پس از تزریق ژل

اسکار زمانی رخ می‌دهد که فرد دچار احساس درد در پوست لب می‌شود. این عارضه موجب برهم‌زدن ساختار پوست در آن قسمت می‌شود. اگر تزریق لب به‌صورت اصولی و توسط متخصص انجام شود، احتمال بروز این عارضه وجود ندارد.

تزریق ژل لب برای چه افرادی مناسب نیست؟

همان‌طور که گفته شد، ژل تزریقی به لب همان هیالورونیک اسید است که طبق گفته پزشکان هیچ عارضه و خطری در یک بدن سالم ندارد. اما در بعضی از مواقع ممکن است، افراد دارای شرایطی خاص باشند و دچار مشکلاتی شوند. افراد قبل از این تزریق حتما توسط پزشک متخصص معاینه و تست شوند. افرادی هستند که شرایط ویژه‌ای دارند، اما علاقه به انجام این تزریق دارند که باید صبر کرده تا راه‌حل مناسبی برای این کار پیدا کنند. با این کار از بروز مشکل و عوارض تزریق ژل لب جلوگیری می‌کنند. افرادی که مناسب این تزریق نیستند عبارت‌ اند از:

  1. افرادی که در بعضی از قسمت‌های صورت خود دارای عفونت هستند.
  2. خانم‌هایی که در زمان شیردهی به نوزاد هستند.
  3. افرادی که نیاز به اقدامات دندانپزشکی و جراحی دندان دارند.
  4. خانم‌هایی که باردار هستند.

عوارض تزریق ژل نامرغوب

استفاده از ژل‌های دائمی در طولانی‌ مدت، حتی اگر مرغوب باشد، بعدها  فرد را دچار این عوارض  و  دیگر مشکلات می‌کند. امروزه در بیشتر کشورهای جهان از ژل طبیعی به‌صورت دائم استفاده نمی‌شود. البته این تزریق در بعضی از مکان‌ها به‌صورت غیرقانونی انجام می‌شود.

اگر فردی از ژل‌های نامرغوب هیالورونیک اسید آسیایی به دلیل قیمت پایین استفاده کند، دچار عوارضی مانند: ورم و کبودی‌های شدید، فرم غیرمعمول و مصنوعی صورت، عفونت و گلوله شدن ژل تزریقی در صورت می‌شوند. اما اگر ژل‌های معتبر مانند: استایلج وتئوسیال را استفاده کنند که تاییدیه بین‌المللی دارد و وزارت بهداشت هم برچسب اصالت روی آن زده است، عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.

سخن آخر

برای هر تغییر و تحولی که قصد دارید روی بدن و صورت خود ایجاد کنید، حتما تحت‌ نظر پزشک متخصص باشید تا از هرگونه خطر و عارضه‌ای دور بمانید. اگر قصد تزریق ژل به هر قسمت صورت دارید، با توجه توضیحات درباره عوارض آن، بهتر است کار را به متخصص بسپارید و همه تست های قبل از تزریق را انجام دهید که دچار عوارض تزریق ژل لب نشوید. این مطالب توسط  کارت طلایی برای شما عزیزان تهیه شده است تا از آن بهترین استفاده را داشته باشید .

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *