فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی مو به عنوان یکی از محبوب ترین روش ها در زمینه درمان و کنترل ریزش مو شناخته شده است. شاید شما هم بخواهید از این روش برای درمان ریزش مو استفاده کنید که در این صورت توصیه می کنیم دانش خود را در زمینه مراقبت از مو افزایش دهید. در ادامه قصد داریم که فواید مزوتراپی مو و روش انجام آن را به شما توضیح بدیم.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های متعددی است که امروزه برای افزایش رشد و تراکم مو استفاده می شود. این روش مو در کنار روش های ترمیم پوست و مو مانند پی آر پی قرار می گیرد و بسیار محبوب است. استقبال از این روش درمانی نشان می دهد که افراد زیادی از کاربرد آن نتایج مثبتی دریافت کرده اند. اما بهتر است تعریف جامع تری از این روش درمان و ترمیم پوست و مو ارائه شود. در مزوتراپی مو برخلاف پی آر پی پلاکتی وجود ندارد و پزشک از عصاره ها، هورمون ها و ویتامین ها برای ترمیم موها استفاده می کند. مزوتراپی مو تکنیکی است که در آن از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی برای جوان سازی و ترمیم پوست سر و همچنین درمان ریزش مو استفاده می شود.

میشل پیستور، پزشکی از کشور فرانسه روش مزوتراپی را برای نخستین بار در سال 1952 گسترش داد. اول کار از مزوتراپی به عنوان مسکن استفاده می کردند. این راه درمانی آرام آرام در سال های بعد، در کشور امریکا و دیگر مناطق دنیا محبوب شد. جالب است که اطلاع داشته باشید که مزوتراپی برای حذف چربی های اضافی هم کاربرد داشت.

درمان مزوتراپی چه تاثیری دارد؟

امروزه اغلب مزوتراپی را به عنوان درمانی برای ریزش مو در نظر می گیریم، اما باید بگوییم که این روش درمانی می تواند بسیاری از بیماری های دیگر را بهبود بخشد. مزوتراپی در شرایط درمانی و بهبودی زیر استفاده می شود:

  • روشن سازی پوست و کمرنگ شدن رنگ دانه های تیره
  • سفت شدن پوست شل
  • از بین رفتن چین و چروک پوست
  • از بین رفتن پربی در ناحیه هایی مانند ران،باسن، پاها و بازوها

مزوتراپی مو روشی مشابه PRP (prp صورت چیست) است که از سوزن های بسیار ظریف استفاده می کند. پزشک با استفاده از یک سوزن نازک، ماده دارویی را به لایه میانی پوست سر یا مزودرم تزریق می کند. هدف از مزوتراپی مو حل مشکلات اصلی پوست و مو است.

با انجام مزوتراپی، گردش خون ضعیف در پوست سر درمان می شود، التهاب در پوست کاهش می یابد و در نتیجه ریزش مو به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. افزایش جریان خون در پوست سر باعث رشد و رشد فولیکول های مو می شود. هنگامی که فولیکول های مو تقویت می شوند، ساقه مو تقویت می شود و رشد مو افزایش می یابد. بنابراین با کمک مزوتراپی و جلسات مکرر مزوتراپی می توان تراکم مو را افزایش داد. مزوتراپی مو در مراکز زیبایی و توسط متخصصان زیبایی صورت میگیرد.

فواید مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

برای انجام دادن مزوتراپی فرمول استانداردی برای تزریق مواد درمانی موجود نیست. پزشکان با به کارگیری راه حل و روش های متفاوت برای پیاده سازی مزوتراپی و کم کردن مشکل ریزش مو استفاده می نمایند. از جمله این راهکارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هورمون هایی مثل تیروکسین
  • مواد معدنی و ویتامین ها
  • عصاره های گیاهی
  • داروهای تجویزی مثل باز کننده عروق و آنتی بیوتیک

در هر جلسه ابتدا لیدوکائین به پوست تزریق می شود تا ناحیه تحت درمان بی حس شود. سپس پزشک با یک سوزن بسیار ظریف مواد شفابخش را به پوست تزریق می کند. سوزن مزوتراپی را می توان به یک تفنگ مکانیکی متصل کرد تا تزریق سریعتر و آسانتر انجام شود. بسته به شدت آسیب و نیاز به درمان، تزریق در عمق ۱ تا ۴ میلی متری انجام می شود. با هر بار تزریق، تنها یک قطره کوچک از محلول به پوست نفوذ می کند. تکنیک یا فرمول خاصی برای انجام مزوتراپی مویرگی وجود ندارد و مهم ترین عامل موفقیت این عمل، انتخاب پزشک قابل اعتماد و واجد شرایط است. پزشکان بسته به نیاز و شرایط شما از روشی خاص و مقدار مشخصی از مواد درمانی برای کاهش ریزش مو در مزوتراپی استفاده می کنند.

فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی علاوه بر درمان مشکلات پوستی مانند چین و چروک و رفع چربی های ناخواسته، در درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی نیز موثر است. در مزوتراپی مو از عصاره های گیاهی طبیعی، ویتامین ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل برای تزریق لایه مزودرم پوست استفاده می شود.

افرادی که مزوتراپی مو را تجربه کرده اند، در مورد اثرهای این راه درمانی بر مشکل ریختن مو نظر واحدی دارند و تاثیرات ان را مثبت اعلام کرده اند. اثرات خوبی که این روش دارد شامل موارد زیر است:

  • گردش خون در پوست سر بهبود پیدا می کند
  • رسیدن مواد مغذی به مو
  • نداشتن تعادل هورمونی مو را اصلاح می کند

مزوتراپی مو تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

هزینه مزوتراپی بستگی به نوع درمان و تعداد درمان های مکرر دارد. البته باید بدانید که مزوتراپی یکی از روش های مراقبت و توانبخشی زیبایی است و هزینه این عمل تحت پوشش بیمه نیست. مزوتراپی مو یکی از عمل های زیبایی است و از نظر پزشکی ضروری نیست، بنابراین اگر می خواهید ریزش مو را با این روش درمان کنید، حتما هزینه آن را با کلینیک در میان بگذارید.

برای درمان ریزش مو و مشاهده فایده مزوتراپی مو چند جلسه نیاز است؟

برای به دست آوردن یک نتیجه درمانی خوب، بسته به شرایط هر فرد، معمولاً پزشک تکرار 3 تا 15 بار درمان مزوتراپی را توصیه می کند. در ابتدای روند درمان، فاصله بین دو جلسه 7 تا 10 روز است. اگر سرعت درمان بالا و نتایج بسیار خوب باشد، دفعات تکرار از هر دو هفته به یک بار در ماه افزایش می یابد. فواید مزوتراپی مو را هم در ابتدای مقاله به شما گفتیم تا بهترین اطلاعات را بتوانید درباره این زمینه به دست آورید.

عوارض مزوتراپی مو چیسست؟

مزوتراپی نسبت به سایر روش های پیشگیری و درمان ریزش مو خطر کمتری دارد، اما باید واقع بین باشید و بپذیرید که هر روش درمانی، هر چند خفیف، گاهی اوقات می تواند عوارضی بر جای بگذارد. اگر مزوتراپی مو توسط متخصص ماهر انجام شده باشد، مطمئن باشید که سلامت شما را به خطر نمی اندازد و عوارض آن به سرعت برطرف می شود. از شایع ترین عوارض مزوتراپی مو و پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت پوستی
  • سرخی پوست
  • ورم کردن ناحیه تحت درمان
  • ایجاد حساسیت در پوست
  • حالت تهوع

مزوتراپی نیاز به استراحت دارد

برای این گونه عمل ها زمان خاصی برای استراحت کردن بعد از ان مشحص نمی شود. اکثر افراد بعد از مزوتراپی مو به فعالیت های روزمره زندگیشان ادامه می دهند. چانچه که شما درد و تورم در ناحیه تحت درمان داشته باشید پزشک یک روز استراحت را پیشنهاد می کند.

مطالبی که در این مقاله خواندیم:

در این مقاله اطلاعاتی را درباره مزوتراپی به دست آوردید. همین طور متوجه شدید که مزوتراپی جیست، با فواید مزوتراپی مو تا حدودی آشنا شدید. همین طور عوارض این عمل را به شما ارائه کردیم تا اگر قصد این کار را داشتید اطلاعات کاملی را درباره آن به دست اورید، سپس بدون استرس این عمل را انجام دهید. این مقاله توسط سایت کارت طلایی برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *