مزوتراپی ابرو

مزوتراپی چیست ؟ مزوتراپی ابرو یک روش بسیار کاربردی و مورد پسند برای افزایش تراکم موی ابرو است. کسانی که از ریزش موی ابرو رنج می برند یا ابروهای نازکی دارند ممکن است با این روش غیر جراحی و ساده فرم دلخواه خود را به دست آورند. عناصر موجود در مخلوط های مزوتراپی ابرو باعث تقویت و تشویق رشد موهای موضعی می شود. پس از انجام جلسات درمانی مورد نیاز و صرف هزینه کمتر نسبت به درمان های کاشت ابرو، ابروها پرپشت تر و زیباتر خواهید داشت. در این مقاله از وبسایت کلینیک کارت طلایی در رابطه با مزوتراپی ابرو با شما سخن خواهیم گفت.

مزوتراپی ابرو

به دلیل تغییر در محیط و سبک زندگی، به ویژه تغییرات آب و هوا و محیط انسانی، استرس و تنش مفرط و مشکلات خواب، میزان آلودگی و آلودگی روی موهای ما افزایش یافته است. علاوه بر همه این دلایل، سلامت مو در حفظ جذابیت ذاتی فرد نیز موثر است که ارزش زیادی دارد. در حقیقت، حفظ سلامت مو ساده‌تر از رفع تعارضات و ترمیم آثار آسیب‌رسانی به پوست و مو است. (پیشگیری نسبت به درمان ارجحیت دارد).

در مزوتراپی ابرو ترکیبی از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه لازم برای سلامت مو به پوست تزریق می شود. در طول رویکرد درمانی فوق الذکر، اجزای ماده تزریقی ممکن است به راحتی وارد فولیکول های مو شوند تا مو را تغذیه کنند. با استفاده از این روش درمانی، مسئله ریزش مو برطرف می شود، ساختار مو تقویت می شود و از ریزش مو جلوگیری می گردد. بنابراین، موهای بیمار ضخیم تر و درخشان تر می شود.

تکنیک مزوتراپی همچنین ممکن است برای تقویت و ترمیم ابروها مورد استفاده قرار گیرد، که باعث ترویج و تقویت تجدید مو می شود، به ویژه زمانی که ابروها برای مدت طولانی تحت موم (ترکیبات شیمیایی برای آرایش ابرو) قرار گرفته باشند یا زمانی که حجم مو کم است. اگر ابرو کم باشد از این تکنیک ترمیم نیز استفاده می شود. با تحریک این تکنیک به تجدید موهای ابرو، ضخامت و فرم طبیعی ابروها را بازیابی می کند و جذابیت چهره و عزت نفس شخص را افزایش می دهد.

حتما باید توجه داشته باشید که مزوتراپی در مراکز زیبایی یا  مراکز پزشکی معتبرانجام شود.

انتقال مواد دارویی به روش کاملا مستقیم به داخل لایه های پوست

در مزوتراپی، از یک رویکرد پیشرفته و بهتر برای وارد کردن دارو به لایه‌های پوست و انتقال آن به فولیکول مو استفاده می‌شود. این روش شامل تزریق مستقیم و فیزیکی دارو به لایه های عمقی پوست است. در این روش درمانی، ماده دارویی فعال ممکن است به طور موثر و کاملاً فعال و هدفمند و با سطح کیفی بالا به لایه‌های پوست نفوذ کند و شخص به نتایج ترمیمی برتر دست یابد.

تحریک کردن فولیکول های مو

هر تار مو مربوط به فولیکول موی خود است که یک عنصر جدایی ناپذیر از ساختار مو کاشته شده در پوست شما است. هر فولیکول مو دارای یک غده چربی است که وظیفه تغذیه ساختار مو را با ترشح لیپیدها و مرطوب نگه داشتن لایه خارجی مو بر عهده دارد. عمل مزوتراپی از طریق سوزن های ریز باعث تحریک فولیکول های مو و تولید فاکتورهای رشد توسط سلول های کراتینوسیت (سلول اصلی تشکیل دهنده اپیدرم پوست) می شود، از این رو رشد مو را تقویت کرده و ساختار مو را بازسازی می کند.

مزوتراپی یک روش بدون درد، ایمن و قابل اعتماد است

برخلاف درمان های تهاجمی و جراحی برای ترمیم موهای طاس یا نازک ابرو، مزوتراپی یک روش بسیار مطمئن و ایمن است که تحقیقات و توسعه گسترده ای را پشت سر گذاشته است. هیچ عارضه جانبی تاکنون در این روش مشاهده نشده است. فرآیند مزوتراپی شامل ایجاد سوراخ های ریز در پوست است که خاصیت درمانی دارد و اثرات ناهنجار یا مخربی بر بافت های اطراف ساختار مو ایجاد نمی کند.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست

روش مزوتراپی علاوه بر تقویت نوسازی موهای ابرو و بازسازی فولیکول های مو، جوانسازی کلی لایه های پوست در کنار ابروها را نیز انجام می دهد. این تزریق باعث می شود پوست در نقاط خاصی دارای کراتینوسیت ها و فاکتورهای رشد بیشتری باشد که باعث ایجاد موهای ضخیم تر، بلندتر و پرپشت تر می شود. بدیهی است که این تأثیر تقویتی در مقایسه با کیفیت رشد مو در سایر مناطق بدن نسبتاً آشکار است، زیرا کیفیت رشد موهای ابرو شما نسبت به سایر قسمت های بدن شما  به نسبت بیشتر است. زمانی که سوزن های ریزی در لایه پوست در طی فرآیند تزریق وارد می شود، یک ماده شیمیایی که باعث رگ زایی می شود تولید می شود. در نتیجه، مقدار رگ زایی در ناحیه مزوتراپی و ابروها افزایش می یابد و میزان جریان خون در این نواحی را افزایش می دهد.

 

میزان کاهش التهاب پوست

خارش و سوزش در ناحیه ابرو ممکن است با شوره سر ایجاد شود و این به این دلیل است که فولیکول های مو در این ناحیه آسیب شدید دیده اند. مزوتراپی با تقویت لایه های پوست و حفظ شرایط پوستی سالم، التهاب را به طور موثر کاهش می دهد. آخرین مزیت مزوتراپی به عنوان نوعی درمان بهبود رشد ابرو است.

 

سیستم لنفاوی

مویرگ های لنفاوی به سلول های ایمنی کمک می کنند تا به سایر قسمت های بدن برسند. البته سیستم لنفاوی مواد زائد تجمع یافته در مایع بینابینی و سمومی را که در بافت های بدن ساخته و جمع می شود نیز جمع آوری می کند. سلول های بنیادی موجود در فولیکول های مو این انتقال سلول های ایمنی و جریان مایعات اضافی و مواد زائد بدن را به رگ های لنفاوی کنترل می کنند. بنابراین وقتی مزوتراپی انجام می دهیم، عملکرد سیستم لنفاوی بدن را تقویت و گسترش می دهیم. این باعث می شود بدن راحت تر از شر سموم خلاص شود و بافت ها را از نظر شیمیایی تمیز و سالم کند. در واقع، هر چه سیستم لنفاوی بهتر کار کند، سلامت کل بدن بهتر می شود.

بعد از مزوتراپی باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

  • پس از انجام عمل تزریق، محل تزریق باقی می ماند و نیاز به مدتی برای ترمیم دارد.
  • پس از تزریق، از استفاده از شامپو یا مومیایی کننده برای پاکسازی موهای ابرو خودداری کنید. تا 24 ساعت بعد ابروهای خود را لکه دار نگه دارید و سپس آنها را بشویید زیرا آب و مواد شوینده بر نتیجه ترمیم اثر منفی می گذارند و زمان لازم برای رسیدن به نتیجه ترمیم کامل را طولانی می کنند.
  • به مدت دو تا سه روز از آفتاب دوری کنید.
  • به مدت 10 ساعت پس از تزریق حمام نکنید زیرا محل تزریق باید کاملا خشک شود.
  • تا هفت روز پس از تزریق، از استفاده از سونا یا استخر خودداری کنید.
  • این مکان ها را به آرامی ماساژ دهید تا جای زخم ها بهبود یابد.

از نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا باعث باز شدن رگ های خونی می شود که جریان خون را در ناحیه تحت درمان افزایش داده و کارایی مزوتراپی را کاهش می دهد.

این مقاله توسط سایت کارت طلایی برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *