پر کردن یک سطحی دندان, پرکردن دندان, پر کردن سطحی دندان, هزینه پر کردن دندان, کارت طلایی, کارت تخفیف دندانپزشکی

مقدمه؛ پر کردن یک سطحی دندان: بهداشت دهان و دندان از آن دست مراقبت هایی است که بر همگان واجب است. از بچه چند ماهه گرفته تا چندین ساله لازم هست که به هرشکلی از دندان هایشان مراقبت شود. درواقع از آنجایی که دندان عضوی حساس و غیر قابل تجدید است لازم است همگی ما به خوبی از آنها مراقبت کنیم.

درواقع دندان ها همواره در معرض پوسیدگی هستند چرا که محیط مرطوب و پر از باکتری و مواد غذایی دهان باعث میشود که محیطی مناسب جهت رشد و گسترش باکتری ها فراهم شود و اگر این شرایط کنترل نشود خیلی زود دندان ها پوسیده خواهند شد و شما عضو مهم و مهمترین عامل زیبایی صورت خودرا از دست خواهید داد.

بااین حال شما با مراقبت های ساده مثل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و همچنین معاینه دندان هایتان میتوانید از بروز چنین مشکلاتب جلوگیری کنید. اما اگر به هردلیلی دندانتان پوسیده شد بازهم جای نگرانی نیست چرا که میتوانید به پزشک مراجعه کنید و پوسیدگی آن را ترمیم کنید. اگر پوسیدگی دندان شما در مراحل ابتدایی باشد، پر کردن یک سطحی را شامل میشود.

در این میان کارت تخفیف دندانپزشکی نیز، خدمات گسترده ای را در اختیار هم میهنان عزیز قرار داده است تا تمامی خدمات دندان پزشکی خودرا با تخفیفات ویژه ای انجام دهند. پس در هرصورت جای نگرانی نیست و در صورت مشاهده هرگونه پوسیدگی سریعا به دندان پزشکی مراجعه کنید.

پر کردن سطحی دندان

درواقع میتوان گفت پر کردن سطحی دندان جز آسان ترین و بی دردسرترین و ارزان ترین روش ترمیم دندان است که در آن دندان به مقدار خیلی جزئی آسیب دیده است و دندان پزشک سعی میکند با خارج کردن و پر کردن جای آن دندان شما ترمیم کند. چه بسا اگر شما برای درمان دندانتان زود اقدام کنید و در همان مراحل اولیه یک سطحی دندان، به داد دندانتان برسید قطعا دندان عمر طولانی خواهد داشت. پس هرچقدر زودتر به دندان پزشک مراجعه کنید اوضاع بهتر پیش خواهد رفت.

مراحل ترمیم یک سطحی دندان

در ابتدا دندان پزشک به لثه نزدیک دندان مورد نظر بی حسی تزریق میکند و یا اگر اوضاع زیاد وخیم نباشد ژل بی حسی به آن ناحیه میزند. سپس با ابزار مناسب قسمت پوسیده شده دندان را میتراشد و جدا میکند و قسمت مورد نظر به خوبی شست و شو میدهد تا آثاری از عفونت و پوسیدگی باقی نماند. پس ازاینکه دندان پزشک از خارج شدن تمامی پوسیدگی مطمعن شد با مواد مخصوصی که عموما آمالگام است برای پر کردن دندان اقدام میکند.

تمامی قسمت های خالی شده دندان را پر میکند. سپس به آن شکل میدهد تا تیز یا برجسته نباشد. حال گاهی این پوسیدگی عمیق است و نزدیک به ریشه دندان است در چنین شرایطی دندان پزشک یک لایه از جنس یونومر شیشه یا رزین کامپوزیت استفاده میکند تا به عنوان آستر از آن استفاده کند و روی قسمت ریشه قرار دهد تا از حساسیت ریشه نسبت به گرمی و سردی نوشیدنی ها و خوراکی ها بکاهد.

قسمت مهم پر کردن دندان آنجاست که دنداان پزشک برای تمیزی کار و بدون نقص بودن آن، مواد را لایه لایه به درون حفره وارد میکند. سپس آنرا سفت میکند و دوباره همین کاررا ادامه میدهد.

زیبا سازی ترمیم یک سطحی دندان

همانطور که گفته شد لازم‌ است که در مرحله آخر ترمیم دندان زیبا سازی و کاربردی شود. یعنی باید دکتر در نظر بگیرد که موادروی دندان مانع جویدن مناسب غذا نشوند.
همچنین هنگام بسته شدن دهان اذیت کننده نباشد.

در این مرحله دندان پزشک با مته های طریفی شروع به زیبا سازی دندان و متانسب کردن میکند تا دندان دقیقا شکلی مشابه گذشته خود داشته باشد.
این کار نیاز به تجربه و هنر دندان پزشک دارد بنابراین انتخاب پزشک کاربرد و ماهر بسیار بسیار مهم است.

پر کردن یک سطحی دندان چیست ؟

وقتی دندان‌ پوسیده میشود ممکن از هر قسمتی دوچار پوسیدگی شود.
مثلا ممکن فقط قسمت رویی دندان پوسیده شود یا دیوار های کناری را درگیر کند.
اگر فقط قسمت رویی دندان پوسیده شود گفته میشود دندان یک سطحی پوسیده شده.
اگ به اضافه قسمت رویی، یکی از دیواره هاهم درگیر شوند میگویند دندان، دوسطحی است و اگر هردو دیواره نیز درگیر شده باشند، به آن سه سحطی میگویند.

هزینه پر کردن دندان

هزینه پر کردن سطحی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. دندان یک سطحی، دو سطحی و سه سطحی هرکدام دارای هزینه متفاوتی هستند و هرچه تعدا سطح بیشتر باشدقاعدتا هزینه نیز افزایش میابد.

همچنین هزینه های پر کردن دندان به عواملی چون میزان تخصص و زبردستی پزشک شما، کلینیکی که انتخاب کرده اید و میزان خدماتی که کلینیک یا مطب به شما میدهد و همچنین بسیار مهم است که در کدام شهر به برای ترمیم دندانتان مراجعه کرده اید.
پس عوامل زیادی موثر است که حتما لازم است شما پس از مراجعه در مورد آن تحقیق کنید تا از مقدار دقیق آن با خبر شوید.

ترمیم یک سطحی دندان و کارت طلایی دندان پزشکی

خوشبختانه ترمیم یک تا سه سطحی میتواند تحت بیمه کارت طلایی دندان پزشکی قرار بگیرد. یعنی اگر دندانتان نیز به ترمیم دارد، اصلا جای نگرانی نیست چرا که کارت طلایی دندان پزشکی این امکان را به شما میدهد تا در تعرفه های دندان پزشکیتان تخفیفات شگفت انگیزی را دریافت کنید. این تخفیفات از ۳۰تا ۷۰درصد متغیر خواهد بود و بسته به نوع خدمات دریافتیان مشخص میشود.
پس اگر به هر دلیلی توان پرداخت هزینه های دندان پزشکی را ندارید ولی نیاز دارید که دندان هایتان ترمیم کنید آرامش خودرا حفظ کنید و اقدام به دریافت کارت طلایی دندان پزشکی کنید چرا که این کارت آمده تا به هم وطنان عزیزمان لبخندی زیبا را هدیه دهد و همانطور که همیشه گفته ایم هدف ما لبخند زیبای شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *