خمیر دندان

آیا موافق هستید که زیبایی دندان‌های شما تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره شما می‌گذارد؟

اگر کمی و حتا کمی نسبت به پاسخ به این سوال در تردید هستید تنها کافی است که تصویر خودتان را با چهره‌ای شاد و خندان تجسم کنید. در رابطه با اینکه همه انسان‌ها زیبا هستند هیچ شکی وجود ندارد.  حال اگر بر این زیبایی لبخندی اضافه ‌شود، به وضوح شاهد این خواهید بود که جذابیت وگیرایی آن بسیار افزایش می‌یابد. اما مسئله مهمی که وجود دارد این است که زیبایی و دلنشینی لبخند شما کاملا به سلامت و زیبایی دندان‌های شما بستگی دارد!

در این مقاله از سایت کارت طلایی و در حوزه سلامت و زیبایی دهان و دندان، در نظر داریم تا شما را با خمیردندان‌های سفیدکننده و مزایا و معایب آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید !

خمير دندان‌هاى سفيد كننده به منظور مراقبت خانگی از دهان و دندان استفاده می‌شوند. این نوع خمیردندان‌ها با حذف لايه رنگى تشكيل شده روى سطح ميناى دندان، که ناشی از اثرات عوامل بیرونی هستند، به مرور باعث سفيد به نظر رسيدن رنگ دندان‌ها مي‌شوند. این عوامل بیرونی شامل چای، قهوه، آبمیوه، سیگار و تنباکو و سایر مواردی از این دست می‌شوند. برای مواردی که  دندان‌های فرد، به دلیل عوامل درونی، ماهیت سفید ندارند و یا زردی دندان‌ها منحصر به سطح دندان‌ها نباشد، فرد باید جهت درمان و زیبایی به مراکز دندان‌پزشکی مراجعه کند.

نکنه‌ی مهمی که در استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده باید به آن توجه کنید این است که بسیاری از این خمیردندان‌ها بخاطر وجود موادی به نام سيليكا، خاصیت سایشی دارند و استفاده طولانی مدت از این محصولات باعث آسیب به مینای دندان و در نتیجه تسریع روند پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. همچنین این نوع خمیر دندان ها برای استفاده روزانه توصیه نمی‌شوند چراکه دندان‌ها را آسیب پذیر و حساس کرده و به مرور اثر عکس می‌گذارند و از درخشندگی و سفیدی دندان‌ها می‌کاهند. بنابراین باید از این خمیردندان‌ها به صورت مقطعی استفاده کرد و برای فواصل بین آن از خمیردندان‌های مراقبت روزانه استفاده نمود.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که با وجود مطالب بالا، آیا استفاده از خمیردندان‌های سفید کننده توصیه می‌شود؟ و یا اینکه چه نوع خمیر دندان سفید کننده‌ای بهتر است و چگونه باید مصرف شود تا بالاترین اثرگذاری مثبت و کمترین تاثیر منفی را به دنبال داشته باشد؟

انجمن دندانپزشکان آمریکا توصیه کرده است که پیش از انتخاب یک محصول سفیدکننده، دندانپزشک خود مشورت کنید(شما می توانید با استفاده از کارت تخفیف دندانپزشکی این امیر را به راحتی میسر کنید). مخصوصاً افرادی که دارای ترمیم دندانی، روکش و یا لکه‌های بسیار تیره می‌باشند. توصیه ما هم این است که پیش از انتخاب یک طرح یا محصول درمانی، حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید تا متناسب با نوع و جنس دندان‌هایتان بهترین تصمیم را بگیرید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که دندان‌هایی سالم و زیبا دنیای شما را تغییر می‌دهند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *