لمینت دندان

مقدمه: در ادامه قصد بر این است که به دو موضوع بلیچینگ دندان و لمینت دندان بپردازیم. زیبایی یک واژه به خصوص است. این واژه از آن جهت به خصوص است که هیچ تعریف ثابتی را نمیتوان به آن اتلاق داد. چه بسا تعاریف متعددی دارد و حتی امروزه دنیا و کمپانی های مد و فشن به دنبال این هستند که هرچیزی را زیبا معرفی کنند. شعار این دسته افراد این است که زیبایی برای همه است؛ از آدم های چاق گرفته تا لاغرو سفید و سیاه و کوتاه و بلند و غیره. به طوری همگی این ویژگی ها به نوبه خود میتوانند زیبا باشند.

بنابراین حتی واژه زیبایی میتواند مفهوم عام داشته باشد و به هرچیزی اتلاق شود.

اما درمیان این همه زیبایی مواردی هست که نمیتوان عدم آن را زیبا دانست.

دندان، بله دندان یکی از آن دسته مواردی است که ظاهر و سلامت آن‌ تاثیر بسزایی بر زیبایی دارد و زرد و سیاه و شکسته و ناسالم بودن‌ آن‌ نمیتواند در دسته موارد زیبا قرار بگیرد و این از آن دسته مواردس است که هر فردی با هر سلیقه ای با آن موافق است.

بنابراین هنواره در طول تا یخ مراقبت و زیبا کردن دندان از دغدغه های انسان خردمند بوده است.

حال اگر میخواهید یکی از هزاران راه های زیبا کردن دندان را بدانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چگونه دندان سفید داشته باشیم

ویژگی اصلی و ذاتی دندان سفیدی آن است. پس هر عاملی که باعث به هم خوردن این ویژگی ذاتی باشد را باید شناسایی و در نهایت حذف کنیم.
دندان های زرد و سیاه میتوانند به راحتی باعث به هم خوردن ظاهر زیبای دندان شوند.

بنابراین راه حل های متعددی برای سفید کردن دندان های وجود دارد که ما دراین مقاله به بررسی و مقایسه برخی از آنها میپردازیم.

دو مورد از مهم ترین آنها به شرح زیر است:

  • بلیچینگ دندان
  • لمینت دندان

۱_بلیچینگ دندان

این روش برای اشخاصی مناسب و کاربردی است که وقت رنگ دندانشان سفید نیست و زردو لکه دار است و از لحاظ مرتب بودن دندان ها و شکستگی و ترک هیچ مشکلی ندارند.

بهترین روش برای این دسته افراد بلیچینگ دندان است که در آن، دندان پزشک با مواد مخصوصی دندان ها را سفید و مرواریدی میکند.

در واقع این روش روشی کاملا بی ضرر و مناسب برای آن دسته افرادیست که دندان های کاملا مرتبی دارند و فقط از بد رنگ بودن دندان هایشان رنج میبرند.

البته لازم به ذکر است که بلیچینگ دندان در دو روش: خانگی و مطب انجام میشود.

که هر دو روش کاملا جوابگو است و تنها تفاوت آنها در هزینه و مدت زمانی است که به نتیجه میرسید و از لحاظ کیفیت و تاثیر گذاری کاملا برابر است.

در نهایت انتخاب هرکدام ازاین دو روش بر عهده خودتان و تشخیص پزشکتان است.

۲_لمینت دندان

این روش که امروزه بسیار مکرد استقبال قرار گرفته است میتواند علاوه بر زیبا سازی رنگ دندان ها در ترمیم ظاهری دندان ها و مرتب نشان دادن آنها تاثزر بسزایی داشته باشد.

لمینت روشی است که در آن، دندان پزشک مواد مخصوصی را با جنس های مختلف مثلا؛ سرامیکی، روی دندان های قرار میدهد و تمامی بدر رنگی ها و فاصله های بین دندان ها و ترک ها و شکستگی و خلاصه تمامی نقض های دندانتان را میپوشاند‌.

برای این کار ابتدا دندان پزشک لایه نازکی از روی دندانتان را برمیدارد سپس مواد لیمنت را کار میگذارد تا دندان های درخشان و فوق العاده زیبایی را به شما هدیه دهد، که توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند.

این روش علاوه بر اینکه روشی برای زیبا سازیست یک روش اصلاحی برای نقوض دندان هاست. پس به کسانی پیشنهاد میشود که به هر دلیلی دندان های نامرتب و فاصله داری دارند.
و در نهایت انتخاب آن بر عهده خودتان و دنددن پزشکتان است.

لمینت یا بلیچینگ دندان

شاید شما بر سردوراحی برای انتخاب یک کدام از این روش ها برای دندانتان باشید ولی همانطور که در بالا توضیح دادیم اگر میخواهید روشی عاقلانه را انتخاب کنید باید به شرایط دندان هایتان نگاه کنید و در نهایت نظر دندان پزشکتان را بپرسید و به آن عمل کنید.

اگر دندان هایی کاملا مرتب و بدون نقص دارید و تنها ایراد دندان هایتان رنگ آنهاست بهتر است از بلیچینگ دندان استفاده کنید ولی اگر دندان های بدرنگ و نامرتب با فاصله زیاد و ترک و شکستگی دارید حتما از لمینت دندان استفاده کنید.

همچنین گفتیم که در لمینت یک لایه از دندان ها برداشته میشود و لمینت کار گذاشته میشود پس چه بهتر است اگر دندان هایتان مشکل خاصی ندارند این کار را با دندان هایتان نکنید و مینای دندانتان را به دست خودتان از بین نبرید.

اما یک عامل مهم دیگر که باعث انتخاب شما میشود هزینه های این دوست که کاملا باهم متفاوت هستند که در ادامه به آن میپردازیم.

هزینه لمینت دندان و بلیچینگ دندان

خب یک عامل مهم در انتخاب روش زیبا سازی دندان، هزینه آن است.

درواقع هزینه بلیچینگ دندان بسیار کمتر از هزینه لمینت دندان است و به همین دلیل اصرار داریم به شما بگوییم که اگر دندانتان مشکل خاصی ندارد از بلیچینگ استفاده کنید‌.

این روش کاملا ساده و پرکاربرد میتواند زیبایی قابل ملاحظه ای را به دندانتان هدیه دهد و لازم نیست به خاطر مدشدن لمینت، زیر بار هزینه های آن بروید مگر آنکه مجبور باشید که در آن صورت پرداخت هزینه های لمینت اجتناب ناپذیر خواهد بود و استفاده از این روش واجب میشود.

پس حتما به این نکته نیز توجه کنید.

کارت طلایی دندان پزشکی

خب بااین حال گاهی افراد تنها هدفشان لمینت دندان است و میخواهند به هر قیمتی شده ازاین روش استفاده کنند و یااینکه مجبور به انجام آن هستند ولی توانایی پرداخت آن را ندارند.

به هرحال ما به نظر و تصمیم این دسته از افراد هم احترام میگذاریم و یک بیمه تخفیف دندانپزشکی را به عنوان بیمه کارت طلایی دندانپزشکی در اختیارشان قرار میدهیم.

این بیمه به شما این امکان را میدهد که تعرفه‌های دندان‌پزشکیتان را با ۳۰تا ۷۰درصد تخفیف انجام دهید.

بله ما اینجاییم که به شما زیبایی را هدیه دهیم و همانطور که همیشه گفته ایم: هدف ما لبخند زیبای شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *