تخفیف عصب کشی دندان در تهران

مقدمه: اگر دندانتان آسیب دیده و پوسیده شده است و دنبال عصب کشی و دریافت تخفیف عصب کشی دندان در تهران هستید این مقاله میتواند به شما کمک کند. در واقع ما اینجا هستیم تا ابتدا راه های پیشگیری پوسیدگی دندان و درمان آن را برایتان توضیح دهیم تا در صورت لزوم بتوانید برای درمان به بهترین شکل اقدام کنید. همه ما میدانیم عصب کشی دندان یکی از فرآیند های مهم در دندان پزشکی است که اگر به درستی صورت نگیرد خیلی زود دوباره آسیب میبیند و حتی ممکن است به از دست رفتن دندان ختم شود. حال آنکه هزینه عصب کشی دندان بسیار زیاد است پس اگر این فرآیند موفق آمیز نباشد، از هر لحاظ شما را متضرر خواهد کرد. پس اگر میخواهید اطلاعات کافی و جامع در این زمینه داشته باشید در این مقاله با ما همراه باشید.

مراقب از دندان

دندان ها از آن مواردی هستند که باید به صورت روزانه و مستمر از آن ها مراقبت کرد تا آسیب نبینید. در واقع هر یک از ما روزانه در حال خوردن و آشامیدن هستیم و همین خوردن ها و جوییدن های مکرر سبب میشود مواد مضر قندی و کربوهیدراتی به دندان برسد و به مرور زمان باعث پوسیده شدن دندان شود. پس لازم است هر یک از ما حداقل روزی ۲بار مسواک بزنیم و روزی1 بار نخ دندان بکشیم. همچنین لازم است هر ۶ماه یکبار برای چکاب به دندان پزشک مراجعه کنیم تا از هر گونه خطر احتمالی جلوگیری شود. در واقع اگر به دندان ها رسیدگی نشود و پوسیدگی و آسیب عصب دندان را نیز درگیر کند تنها راه باقی مانده عصب کشی دندان و استفاده از تخفیف عصب کشی دندان در تهران است.

چه زمانی دندان نیاز به عصب کشی است ؟

دندان از چند بخش تشکیل شده است. سطحی ترین بخش دندان مینای دندان است و بعد از آن پالپ و در نهایت عصب دندان قرار گرفته شده است. بنابراین وقتی مواد قندی به دندان میرسد باعث فعال شدن باکتری های مخرب دندان میشود این باکتری ها یک لایه زرد رنگی روی دندان ایجاد میکند که به آن پلاک میگویند. پلاک ها روی دندان ها میمانند و به مرور زمان مینا، پالپ و عصب دندان را درگیر میکنند. وقتی عصب دندان درگیر پوسیدگی شود در واقع دندان میمیرد و لازم است عصب دندان خارج شود و با مواد مخصوص پر شود. در روند درمانی عصب کشی فقط دیواره های دندان باقی میماند.

تخفیف بیمه درمانی

احتمالا میدانید که دندان پزشکی یکی از آن خدماتی است که به ندرت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی قرار میگیرد. به طوری که اکثر موسسات بیمه دولتی این خدمات را ساپورت نمیکنند و افراد ملزم به پرداخت هزینه های دندان پزشکی به صورت آزاد هستند. اما گاهی برخی از بیمه ها بخش خیلی کوچکی از خدمات دندان پزشکی مانند کشیدن دندان و پر کردن سطحی دندان را تحت پوشش قرلر میدهند ولی خدماتی مانند عصب کشی، کامپوزیت، لمینت و غیره را تحت پوشش قرار نمیدهد و افراد در چنین شرایطی باید برای کاهش هزینه هایشان به دنبال تخفیف عصب کشی دندان در تهران باشند. درواقع تخفیف بیمه درمانی برای دندان پزشکی به ندرت شامل حال بیماران میشود و برای دریافت این تخفیفات فرد باید دارای شرایط خاص یا بیمه تکمیلی باشد.

تخفیف عصب کشی دندان

امروزه با توجه به شرایط کشورمان و وضعیت تحریم ها و تورم ها هزینه مواد دندان پزشکی و در کل خدمات دندان پزشکی به شکل عجیبی افزایش یافته است. به طوری که افراد با توجه به درآمد معمول در جامعه قادر به پرداخت هزینه های دندان پزشکی نیستند چه بسا افراد آنقدر توان پرداخت این هزینه ها را ندارند که در نهایت به کشیدن دندان رضایت میدهند. همانطور هم که گفته شد، بیمه ها عموما خدمات زیبایی و دندان پزشکی را تحت پوشش قرار نمیدهند. اما با توجه با شرایط فعلی کشورمان اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهیم پیشگیری است. لازم است همه ما در حد توان از دندان هایمان مراقبت کنیم تا نیازی به مراجعه به دندان پزشک نداشته باشیم و اما اگر به هر دلیلی دندان هایمان آسیب دید یا پوسیده شد باید سریعا اقدام کنیم چرا که هر چقدر دندان ها کمتر آسیب دیده باشند هزینه کمتری هم در قبال ترمیم آن گرفته میشود. اما گاهی به هر دلیلی دندان ها در شرایط خوبی نیستند و پوسیدگی به عصب رسیده است که در چنین شرایطی فرد به دنبال دریافت تخفیف عصب کشی دندان است که در ادامه این مقاله راه  دریافت تخفیف عصب کشی دندان در تهران را توضیح خواهیم داد.

بیمه دندان پزشکی

با اینکه اکثر بیمه های دولتی هزینه های دندان پزشکی را تحت پوشش قرار نمیدهند ولی برخی شرکت های خصوصی هستند که این هزینه ها را تحت پوشش قرار میدهند. این شرکت ها با کلینیک های مشخص و مجهزی قرارداد دارند تا مشتریانشان بتوانند از این خدمات بهره مند شوند و در کنار آن تخفیفات شگفت انگیزی را دریافت کنند. یکی از این بیمه ها کارت طلایی دندانپزشکی است که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بر هزینه های دندان پزشکی تخفیف اعمال میکنند. بنابراین اگر کسی مایل به دریافت تخفیف عصب کشی دندان در تهران است میتواند به سایت کارت طلایی دندان پزشکی مراجعه کند و در این سایت ثبت نام کند تا بدون هیچ مشکلی مجاز به دریافت بیمه دندان پزشکی میشود.

حرف آخر

به هرحال پیش گیری بهتر است درمان است. هر یک از ما میتوانیم با رعایت نکات ساده بهداشت دهان و دندان از بروز پوسیدگی جلوگیری کنیم و با یک مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ساده در خیلی هزینه ها صرفه جویی کرد. بنابراین لازم است این نکات مراقبتی را هم خودمان رعایت کنیم و هم به فرزندانمان بیاموزیم تا درگیر مشکلات دندان پزشکی نشویم. در نهایت باید بدانیم به هر حال دندان ها روزی پوسیده میشوند و از بین میروند و این طبیعت آدمی است. پس اگر این اتفاق افتاد نباید خودمان را سرزنش کنیم و بدانیم همه ما در هر شرایطی زببا هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *