کارت طلایی

دندان ها از دو بخش کلی تقسیم شده اند. ۱_ریشه  ۲_آج. ریشه قسمت اصلی و مهم و اساسی دندان است به طوری که بدون وجود ریشه دندان دوامی ندارد و از بین میرود. آج هم قسمت ظاهری دندان را تشکیل میدهد که شامل مینای دندان و پالپ است. عموما پوسیدگی از آج دندان شروع شده و در صورت عدم رسیدگی به ریشه میرسد در چنین شرایطی دندان در وضعیت بدی قرار میگیرد و امکان نگهداری آن سخت میشود. بنابراین همیشه سعی کنید مراقلت از دندانتان را در اولویت قرار دهید تا پوسیدگی و عفونت پیشروی نکند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است همواره به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با معاینه دندان هایتان از بروز هرگونه پوسیدگی و یا پیشروی آن جلوگیری شود. در این راستا نیز میتوانید از تخفیفات کارت طلایی دندانپزشکی بهره مند شوید.

درمان ریشه دندان چیست

درواقع درمان ریشه دندان شامل مراحلی به شرح زیر است؛

ابتدا قسمت پوسیده و سیاه دندان تراشیده میشود سپس دندان پزشک عصب موجود در ریشه را خارج میکند. سپس کانالی که در دندان حفر شده را تمیز و پاکسازی میکند و و در نهایت با مواد مخصوصی این قسمت را پر میکند. درمان ریشه فقط و فقط برای حفظ دندان به کار میکرد چرا که در این شرایط دندان مرده محسوب میشود و هیچ عصبی ندارد. و تنها برای حفظ زیبایی و نبود درد عمل عصب کشی صورت میگیرد. به هرحال دندان از جمله عوامل مهم زیبایی محسوب میشود و پزشکان تمام تلاششان در جهت حفظ آن تاآخرین لحظه انجام میدهند.

روش هایی برتی درمان ریشه دندان

  1. جراجی اپیکو
  2. آندو یا عصب کشی
  3. ری آندو یا درمان ریشه مجدد

همانطور که احتمالا میدانید در ریشع دندان عصب به همراه رگ های خونی و حساس قرار گرفته است. ازاین رو اگر به درستی از دندان ها مراقبت نشود و بهداشت دهان و دندان صورت نگیرد، دندان ها پوسیده شده و این پوسیدگی تاآنجایی پیشروی میکند که به ریشه و عصب دندان برسد. اگر حین غذا خوردن و یا حین خوردن نوشیدنی های سرد و داغ متوجه شدید دندانتان درد گرفته است به احتمال خیلی زیاد مشکل در ریشه و عصب دندان است. پس سریعا به این زنگ خطرها عکس العمل نشان دهید و جهت درمان آنها اقدام کنید.

مراحل عصب کشی دندان

در ابتدا فرد به دندان پزشک مراجعه میکند. سپس دندان پزشک از او میخواهد تا عکس دقیقی از دندان هایش بگیرد. سپس بعد لز انداختن عکس و بررسی پزشک ممکن است احتمال پوسیدگی عصب داده شود. در چنین شرایطی دندان پزشک شروع به تراشیدن دندان و خارج کردم قسمت های آسیب دیده و پوسیده میکند. سپس کانال حفر شده را کاملا تمیز و عاری از هرگونه عفونت و پوسیدگی میکند. بعد از آن از صمغی کاملا گیاهی استفاده میکند و سوراخ ایجاد شده در دندان را میپوشاند و روی آن را پاسنمان میکند‌. در این مرحله بیمار باید به خانه برگردد و تا نوبت بعدی دندان پزشکی صبر کند‌.

چرا که لازم است طی این مدت تمامی عفونتها سرکوب سوند و بیمار باید به خوبی از دندان پانسمان شده مراقبت کند. یعنی سعی کند غذای نرم بخورد تا آسیبی به دندان وارد نشود. سپس پس از اتمام زمان مشخص شده به دندان پزشک مراجعه کند تا به وسیله مواد مخصوص دندان را پر کند و عمر دندان تا چند سال افزایش یابد.

روکش دندان

همانطور که گفته شد در درمان ریشه دندان، عصب کاملا از بین رفته و دندان مرده محسوب میشود. بنابراین احتمال آسیب مجدد به دندان بسیار زیاد است.

اما راه حل چیست؟ در چنین شرایطی دندان پزشک پیشنهاد میکند بلافاصله پس از عصب کشی،عمل رو کش دندان هم صورت گیرد تا طول عمر دندان و کیفیت آن تا حد قابل قبولی افزایش یابد.

درمان ریشه مجدد چه موقع انجام میشود

ممکن است به هر دلیلی عصب کشی و درمان ریشه به خوبی انجام نشده باشد. مثلا پزشک در خارج کردن عصب ها سهل انگاری کرده باشد و عصب ها به طور کامل خارج نشده باشند. و یا ممکن است عفونت زدایی به خوبی صورت نگرفته باشد و کانال دندان دوباره عفونت کرده باشد. در چنین شرایطی لازم است که دوباره و به صورت مجدد درمان ریشه انجام گیرد. که قطعا این درمان بسیار سخت تر از عصب کشی خواهد بود و حتی ممکن است نیاز باشد از جراحی اپیکو استفاده شود.

هزینه عصب کشی دندان با کارت طلایی دندانپزشکی

تعرفه عصب کشی و درمان ریشه دندان تقریبا زیاد است. این افزایش قیمت در سالهای اخیر که تحریم و فشار و اقصادی زیاد بوده است بر مردم عزیز و صبور ما تحمیل شده است. در ضمن باید اینرا در نظر داشت که اگر در کنار عصب کشی بخواهید دندانتان را روکش کنید، هزینه دوبرابر خواهد شد. این هزینه بدون بیمه چیزی حدود ۱۵۰۰۰۰۰ هزارتومان است که با روکش دوبرابر خواهد شد. البته که این مقدار کاملا تقریبی است و بسته به کلینیک و پزشک انتخابیتان تغییر میکند‌.

بیمه کارت طلایی دندانپزشکی

هزینه های که در قسمت قبل گفته شد برای آن دسته افرادی است که از هیچ گونه بیمه ای برخوردار نیستند و مجبورند تمامی هزینه هارا خودشان پرداخت کنند. اما اگر به سایت ما یک نگاه دقیق تری انداخته باشید میبینید که درمان ریشه دندان جز آن دسته از خدماتی است که شامل تخفیف بیمه کارت طلایی دندانپزشکی میشود. پس این موضوع جای خوشحال دارد و یک خبر فوق العاده است.
پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز استفاده از کارت طلایی دندانپزشکی است چرا که این کارت میتواند برروی تمامی خدمات دندان پزشکی شما تخفیفات شگفت انگیزی اعمال کند.

این تخفیفات شامل ۳۰تا ۷۰ درصد بسته به نوع خدمات شما دارد. بله ما اینجاایم که لبخندی زیبا و دلنشین را به شما هدیه دهیم. و همانطور که همیشه گفته ایم؛ آرزوی ما لبخند زیبای شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *