عوارض لیفت شقیقه

اگرچه لیفت شقیقه یک روش بسیار مناسب برای درمان افتادگی پلک و چشم محسوب میشود اما نمیتوان از عوارض لیفت شقیقه چشم پوشی کرد. بدیهی است که روش های درمانی تهاجمی و غیر تهاجمی در کنار تاثیرات مثبتی که دارند، خواه و ناخواه عوارضی را نیز به همراه دارند. از این رو افرادی که برای عمل های زیبایی اقدام میکنند باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشند.

اما این را در نظر داشته باشید که هر چقدر در انتخاب پزشک متخصص دقت بیشتری داشته باشید، ریسک عمل کاهش خواهد یافت. یعنی به عبارتی با بررسی یک سری عوامل و نکات میتوان از عوارض ناشی از عمل های تهاجمی و غیر تهاجمی جلوگیری کرد. ما در این مقاله به عوارض لیفت کردن شقیقه میپردازیم. همچنین روش هایی را به منظور کاهش ریسک این عمل زیبایی را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد . پس با ما در سایت کارت طلایی همراه باشید .

 

لیفت شقیقه چیست؟

حال که میخواهیم به عوارض لیفت شقیقه بپردازیم بهتر است ابتدا قدری با لیفت شقیقه آشنا شویم. با افزایش سن و به مرور زمان پوست از حالت طبیعی خود خارج میشود و حالتی افتاده به خود میگیرد. حال این افتادگی بیشتر در ناحیه چشم و ابرو قابل مشاهده است. همانطور که میدانید چشم ها و ابرو ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد دارند. از طرفی افتادگی پوست در این بخش باعث بالا نشان دادن سن میشود. در همین راستا لیفت شقیقه میتوان کمک بسیار زیادی به ما داشته باشد. لیفت شقیقه کمک زیادی به از بین بردن پوست های اضافه و چین و چروک ها در این ناحیه میشود. طی این فرآیند از روش های مختلفی نظیر لیفت شقیقه با اندوسکوپ، لیفت شقیقه با عمل جراحی، لیفت شقیقه با نخ و لیفت شقیقه با پلکسر استفاده میشود.

 

عوارض لیفت شقیقه چیست؟

در این بخش از مقاله به عوارض لیفت شقیقه میپردازیم. به هرحال اگرچه لیفت شقیقه تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی بخش هایی از صورت نظیر پلک و ابرو میشود. اما به هر حال عوارضی را به دنبال خود خواهد داشت که در این بخش بدان میپردازیم:

 

  • خون مردگی

خون مردگی در افرادی که مبتلا به غلظت خون هستند شایع است. یعنی ممکن است افرادی که دچار غلظت خون یا فشار خون هستند پس از لیفت شقیقه در ناحیه پیشانی و اطراف چشم دچار خون مردگی شوند. اما اصلا نگران نباشید. این عارضه تنها به استفاده کردن از کمپرس سرد از بین میرود. اما چنانچه شدت خون مردگی از حالت طبیعی خود خارج شده بود و با کمپرس یخ بهبود نیافت به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

  • نکروز پوستی

نکروز پوستی عارضه ای است که بر اثر آن پوست از بین میرود. برخی افراد که اعتیاد به مصرف  دخانیات و الکل دارند ممکن است پس از جراحی و لیفت شقیقه دچار نکروز پوستی شوند. در همین راستا پیشنهاد میشود چنانچه قصد انجام عمل های زیبایی نظیر لیفت شقیقه را دارید به مدت چند روز پیش از عمل از مصرف الکل و دخانیات جدا خودداری کنید.

 

  • آسیب به اعصاب حسی و حرکتی

اگر پزشک متخصص در حین عمل جراحی مجبور باشد عمقی تر عمل کند ممکن است به اعصاب حسی و حرکتی پوست آسیب برساند. بنابراین لازم است پزشک در چنین شرایطی دقت کافی را داشته باشد تا از بروز آسیب جدی به افراد جلوگیری کند.

 

  • جای زخم

یکی دیگر از عوارض لیفت شقیقه باقی ماندن جای زخم است. باقی ماندن جای زخم به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس پوست، مهارت پزشک و رعایت نکات بهداشتی. چنانچه هر سه این موارد در شرایط ایده الی قرار داشته باشند هیچ گونه جای زخمی باقی نخواهند ماند. اما اگر هر یک از این موارد دچار اختلال شوند ممکن است در نهایت مقدار اندکی جای زخم یا اسکار باقی بماند. پس در وهله اول در انتخاب پزشک متخصص دقت کافی داشته باشید، سپس تمامی نکات بهداشتی و مراقبتی زخم را به خوبی رعایت کنید.

 

  • عدم تقارن ابروها

چنانچه پزشک در زمینه تخصص خود مهارت کافی نداشته باشد ممکن است شقیقه ها را به یک اندازه لیفت نکند. در نهایت این عمل منجر به عدم تقارن ابروها ک ایجاد ظاهری ناخوشایند در صورت زیباجو خواهد شد.

 

عوارض های لیفت شقیقه

  • عفونت

از آنجایی که خون رسانی در بخش سر و صورت به بهترین و بیشترین شکل خود صورت میگیرد امکان عفونت در این ناحیه بسیار کم است. با این وجود رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی میتواند از بروز هر گونه عفونت جلوگیری نماید. از طرفی افرادی که قبلا سابقه تزریق ژل داشته اند مستعد عفونت خواهند بود.

 

 

  • ریزش مو

از آنجایی که لیفت شقیقه و برش های ناشی از آن در زیر موهای بخش شقیقه صورت میگیرد ممکن است فولیکول های مو در این ناحیه آسیب ببینید. همین آسیب سبب ضعیف شدن فولیکول های مو شده و ممکن است تا مدتی دچار ریزش مو در بخش شقیقه شوید. اما اصلا نگران نباشید این عارضه کاملا موقتی بوده و پس از مدتی درمان میشود.

 

چگونه از عوارض ناشی از لیفت شقیقه جلوگیری کنیم؟

حال که به طور کامل با عوارض لیفت شقیقه آشنا شدیم در این بخش به نحوه جلوگیری از این عوارض میپردازیم. اگرچه همانطور که میدانید گاهی عوارض ناشی از جراحی ها اجتناب ناپذیر است و ما گاها مجبور به رو به رو شدن با آن ها میشویم. با این حال اگر سعی کنیم به کمک روش های مختلف احتمال ریسک را پایین آوریم میتوانیم از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم:

 

۱_انتخاب پزشک مناسب

اولین و مهم ترین نکته برای جلوگیری از عوارض ناشی از لیفت شقیقه انتخاب یک پزشک حرفه ای است. یک پزشک حرفه ای و یک کلینیک معتبر و مجهز میتواند تاثیر بسیار زیادی در درمان موفق ما داشته باشد. بنابراین لازم است پیش از هر گونه عمل جراحی ابتدا با پزشک خود ملاقات داشته باشید. مشاوره لازم و کافی را دریافت نمایید. از تجهیزات موجود در کلینیک مطمئن و مراکز زیبایی شوید. با بیماران صحبت کافی را داشته باشید و از مهارت پزشک مطمئن شوید. سپس برای درمان اقدام نمایید.

 

۲_انجام مراقبت های پس از لیفت شقیقه

دومین مورد که از عوارض لیفت شقیقه جلوگیری میکند انجام مراقبت های بهداشتی پس از عمل است. درواقع پس از آنکه پزشک خوب و با مهارتی را انتخاب کردید حال نوبت به خود شما میرسد. لازم است تمامی نکات مراقبتی که پزشکتان به شما توصیه کرده است را رعایت کنید. چنانچه مراقبت های لازم و کافی پس از درمان صورت نگیرد ممکن است اثر زخم آن باقی بماند و ظاهری ناخوشایند ایجاد نماید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *