مراحل جراحی دندان عقل

مقدمه: اگر دندان های عقل شما هم برایتان مشکل ساز شده اند و نیاز به جراحی دارند، این مقاله درباره‌ی مراحل جراحی دندان عقل است و شما عزیزان میتوانید با استفاده از آن به جواب تمامی سوال های خود برسید. در کل دندان های عقل در اکثر مواقع مشکل ساز هستند و از همان ابتدای رویش برای فرد باعث ایجاد ناراحتی و مشکل میشوند. ما در این مقاله علاوه بر توضیح مراحل جراحی دندان عقل، اطلاعات بیشتری در این باره به شما خواهیم داد، همچنین در این مقاله روش هایی برای دریافت تخفیف در هزینه های دندان پزشکی ارائه میدهیم.

دندان عقل چیست ؟

دندان های اصلی ما از حدود ۷ تا ۸ سالگی شروع به رویش میکنند و کامل میشوند. اما پس از‌ تکمیل دندان ها، در سن حدود ۱۷ تا ۲۵ سالگی دندان های عقل شروع به رویش میکنند‌. این دندان ها بر خلاف نامشان هیچ ارتباطی با تکامل عقل نداشته و در چهار طرف فک دهان رویش میابند. دندان های عقل افراد خوش شانس بخصوص کسانی که اندازه فکشان متناسب است به خوبی رویش میابد. اما افرادی که فک کوچکی دارند ممکن است دندان عقلشان به صورت نهفته رویش یابد و اینجاست که دندان عقل مشکل آفرین خواهد شد. در کل دندان عقل سالم و کامل هم عمر چندانی ندارد چرا که مسواک به آن بخش از دهان نمیرسد و به مرور دندان پوسیده میشود.

بنابراین میتوان گفت به طور کلی دندان عقل، یک دندان مشکل آفرین است و به همین دلیل پزشکان توصیه میکنند به محض رویش، اقدام به جراحی کنید و مراحل جراحی دندان عقل را طی کنید.

مشکلات دندان عقل

  1. ممکن است دندان عقل با یک زاویه به طرف دندان کناری خود رشد کند.
  2. ممکن است دندان عقل با یک زاویه به سمت پشت دهان رویش یابد.
  3. ممکن است دندان عقل با صورت دراز کشیده در فک رویش یابد.
  4. ممکن است دندان مستقیم رویش یابد ولی به صورت نهفته باشد و فقط بخش کوچکی از آن قابل رویت باشد.
  5. در نهایت حتی اگر دندان عقل مشکلات بالا را نداشته باشد خیلی زود دچار پوسیدگی میشود. دندان های عقل در آخرین قسمت دهان قرار دارند و مسواک زدن و مراقبت از آن ها کار سختی است.

حال اگر شما هر یک از مشکلات بالا را داشته باشید ناچار هستید که برای جراحی اقدام کنید و تمامی مراحل جراحی دندان عقل را پشت سر بگذارید.

مراحل جراحی دندان عقل

در صورت نیاز به جراحی دندان عقل مراحل زیر صورت میگیرد:

  1. دندان پزشک به وسیله ابزار مخصوص یک برش در لثه ایجاد میکند تا دندان و استخوان نگهدارنده دندان در معرض دید قرار بگیرد.
  2. استخوانی که وظیفه نگهداری از دندان را دارد کاملا برداشته میشود تا دسترسی به دندان راحت شود.
  3. دندان عقل خارج میشود و محل از استخوان و تکه های باقی مانده دندان کاملا پا‌کسازی میشود‌.
  4. در صورت لزوم زخم بخیه میشود تا به مرور بهبود یابد.
  5. در نهایت محل موردنظر برای جلوگیری از خون ریزی کاملا پاکسازی میشود.

انواع بی حسی در مراحل جراحی دندان عقل

بسته به شرایط خود شما و دندانتان یک روش برای جراحی دندان عقل صورت میگیرد.

  1. بی حسی موضعی: در این روش دندان پزشک ابتدا از یک ماده بی حسی استفاده کرده و آن را به لثه و محل مورد نظر ماساژ میدهد. سپس از یک یا حتی ممکن است چند تزریق در لثه استفاده ‌کرده تا کاملا لثه شما بی حس شود و در نهایت دندان عقل را جراحی میکند.
  2. ممکن است دندان پزشک بسته به تشخیص خود از بیهوشی آرام بخش و در شرایط خاص تر از بیهوشی عمومی نیز استفاده کند.

کارت تخفیف دندان پزشکی

اگر دندان عقلتان به شکل عجیبی رشد کرده باشد و جراحی آن کار سخت و سنگینی باشد، قطعا این‌ جراحی هزینه بالایی در پی خواهد داشت که اکثر افراد توانایی پرداخت این قبیل هزینه ها را ندارند. در چنین شرایطی بیمه های درمانی هم کمک چندانی نمیکنند و عموما این قبیل خدمات را تحت پوشش خود قرار نمیدهند. اما در این میان کارت طلایی به عنوان یک کارت تخفیفی در چنین شرایطی وارد عمل شده و هزینه های شما را به شدت کاهش میدهد. این کارت شامل ۳۰ تا ۷۰ درصد تخفیف است که بسته به نوع هزینه های شما متغیر خواهد بود.

تخفیف عصب کشی دندان

عصب کشی دندان نیز از آن دسته خدماتی است که امروزه هزینه بالایی را شامل میشود. عصب کشی دندلن شامل دو مرحله است و هر مرحله در یک تاریخ مشخص انجام میشود و نیاز به دقت و مهارت دارد و به دلیل حساسبت بالای آن معمولا عصب کشی دندان نیز تحت پوشش دندان پزشکی قرار نمیگیرد و همین امر خود برای مردم عزیزمان مشکل آفرین شده است به طوری که اغلب به خاطر ناتوانی در اقدام و پرداخت این هزینه دندان خود را از دست میدهند. ولی خوشبخاته کارت طلایی امکان تخفیف عصب کشی دندان را نیز مانند تخفیف در مراحل جراحی دندان عقل فراهم کرده است و افراد میتوانند با داشتن کارت طلایی از این خدمات بهره مند شوند.

تخفیف لمینت

لمینت دندان نیز یکی از پرطرفدار ترین خدمات دندان پزشکی است که امروزه افراد زیادی اقدام به انجام آن میکنند. لمینت یک روش کارآمد برای ایجاد طرح لبخند و زیبایی دندان ها است و میتواند بیشتر ایرادات دندان ها را پوشش دهد.  از این رو وقت و زمان هزینه زیادی را میطلبد و عموما افراد زیادی توان دریافت این چنین خدمات را ندارند. ولی خوشبختانه کارت طلایی، تخفیف لمینت را نیز شامل میشود و افراد میتوانند در این زمینه نیز تخفیف دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *