لمینت دندان

در گذشته اگر کسی دندان‌های نامرتب یا برآمده داشت این قضیه تا همیشه بافرد میماند و او چاره‌ای نداشت جز کنار آمدن با شرایط که صد البته خیلی افراد با این قضیه کنار نمی‌آمدند و دچاره کمبود اعتماد بنفس میشدند چه بسا در آینده آنها تاثیرات منفی زیادی هم داشت.

ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در همه زمینه ها بخصوص دندان پزشکی این مشکلات تا حد زیادی از بین رفته‌اند و افراد با هر ایراد در دهان و دندان خود میتوانند و ترمیم آن بپردازند.

ولی درست که امروزه علم پیشرفت کرده و راه حل های زیادی برای زیبایی دندان ها ایجاد شده ولی بااین حال هرکسی نمیتواند ازاین امکانات برخوردار شود چرا که همانطور که همه میدانید خدمات دندانپزشکی نسبت به دیگر خدمات درمانی بسیار گران تر هستند.

حال چه میشود کرد چه راه حلی وجود دارد

ما با آگاهی برااین موضوع و درک شرایط مردم عزیزمان برآن شدیم راه حلی کاربردی ارائه دهیم تا افراد علاوه بر استفاده از خدمات زیبایی هزینه چندانی هم متقبل نشوند. بله، کارت طلایی دندانپزشکی این مشکل را تا حد زیادی کاهش داده است چرا که بااستفاده ازاین کارت، ۳۰تا۷۰درصد تخفیف بگیرید و شماام یکی از افرادی باشید که زیبایی را به لبخند خود هدیه داده‌اید.

یکی ازبهترین روش‌ها برای ترمیم نامرتبی دندان لمینت است

لمینت با تراشیدن مینای دندان شروع میشود، قالب گیری میشود و در نهایت بصورت لایه‌ای مرتب و بسیار زیبا روی دندان‌ها قرار میگیرد. بااین روش تمام فاصله‌ها و نامرتبی دندانها استتار میشود و بجای آن یک لایه دندان زیبا و برق و طبیعی دیده میشود. که اگر این لمینت سرامیکی باشد زیبایی آن دوچندان است.

در واقع لمینت بر دونوع است

1)سرامیکی: در این روش مینای دندان برداشته میشود و به ضخامت مینای دندان لایه‌ای از سرامیک روی دندان قرار میگیرد که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد این مواد کاملا طبیعی بوده و اصلا غیر عادی به نظر نمیرسد.

۲)کامپوزیتی: در این روش مواد بدون‌ برداشتن مینای دندان قرار گرفته می‌شوند پس قاعدتا دندان‌ها از حالت طبیعی خارج شده و برجسته تر به نظر میرسند.

اینجا سوال پیش می‌آید که؛

برداشتن مینای دندان مشکل آفرین نیست

در حقیقت افرادی که تصمیم به انجام لمینت میگیرند معمولا دارای دندان‌هایی ترک خورده، نامرتب، فاصله دار و لکه دار هستند بنابراین دلایل زیادی برای انجام لمینت دارند.

حال اگر سوال پیش می‌آید که این روش مضر است یا نه؟

پاسخ این است که اگر متخصص به خوبی این کار را کرده باشد لمینت عمری حدودا۲۰ساله دارد و در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان کاملا روش خوب و کاربردی است و اما باید در نظر گرفت به علت برداشت مینای دندان، این روش، روشی غیر قابل برگشت است و فرد باید همیشه از لایه‌‌ی لمینت برای محافظت از دندان‌ها استفاده کند، ولی بااین حال این روش بسیار ارشمند است و تمام عیب و ایرادهای دندان را میپوشاند.

نکته: لازم به ذکر است که لمینت برای ایراد های جزئی قابل استفاده است‌. گاه افراد دندان‌های به شدت فرو رفته یا بشدت برآمده دارند که این افراد ابتدا باید ارتودنسی انجام دهند سپس در صورت تمایل از لمینت استفاده کنند.

همانطور که‌گفته شد تفاوت اصلی لمینت کمپوزیتی و سرامیکی برنداشتن یا برداشتن مینای دندان است که برگشت پذیر بودن یا نبودن لمینت را شامل میشود.

درواقع روش کمپوزیتی این ویژگی را دارد که درصورت پشیمان شدن بتوان لایه‌هارا برداشت ولی در روش سرامیکی این مزیت وجود ندارد. ولی در حقیقتا موفق بودن هرکدام ازاین روش‌ها همگی به کاربلدی پزشک مربوط میشود چرا که اگر پزشک کار خود را درست انجام ندهد باعث ایجاد مشکلاتی از جمله عفوت دندان‌ها(در کمپوزیت) یا افتادن لایه سرامیکی میشود چرا که در روش کمپوزیت دقت در چسباندن لایه به دندان بسیار مهم است تا وجود فاصله بین دندان و لایه لمینت موجب عفوت نشود همچنین عدم دقت در برداشت مینای دندان باعث افتادن لایه سرامیکی میشود‌.

پس لطفا قبل از انجام هرکاری پزشک خود را از هرلحاظ مورد بررسی قرار دهید سپس دست به اقدام بزنید، گاها افراد به دلیل هزینه‌پایینی که برخی از پزشکان میگیرند بدون‌در نظر گرفتن‌ جوانب، سلامت دندان‌های خود را به خطر می‌اندازند و این بسیار غم انگیز است چرا که را‌ه های بهتری برای رفع این مشکل وجود دارد، در این شرایط کارت تخفیف زیبایی دندانپزشکی به کمک شما می‌آید بنابراین پزشک خودرا با اطمینان انتخاب کنید و در مقابل از تخفیف بسیار خوبی هم برخوردار شوید.

نکته: در روش سرامیکی ممکن است برخی از درد برداشتن مینای دندان بترسند، ولی لازم به ذکر است که در این روش از مسکن قوی استفاده میشود و شما درد بسیار کمی را احساس میکنید، پس اصلا جای نگرانی نیست.

آیا لمینت میتواند حساسیت ‌زا باشد

برخی مواد مورد استفاده در لمینت ممکن است باعث ایجاد آلرژی شوند که این مشکل ارتباط زیادی با مواد مورد استفاده دارد چرا که اگر از مواد با کیفیت در این روش استفاده شود این احتمال کاهش میابد‌. که البته ایجاد آلرژی به میزان حساسیت فرد هم بستگی دارد.

آیا لمینت نیاز به مراقبت دارد

درست است که لمینت از موادی ضد لک ساخته شده‌اند ولی این قضیه دلیل بر این نیست که شما از بهداشت دهان و دندان خود غافل شوید چرا که در صورت عدم مراقبت عمر این لایه کاهش میباد.

همچنین پس از انجام لمینت به خوبی از دندان‌هایتان مراقبت کنید که دوچار شکستگی نشوند زیرا در این صورت باید کل لمینت دندان تعویض شود.

نکته: یکی از مزیت های مثبت لمینت، دوره درمانی کوتاه است چرا که این روش در یک الی دو جلسه انجام میشود و شما در کمترین زمان صاحب زیباترین لبخند میشوید.

هزینه:

هزینه لمینت کمپوزینی و سرامیکی کاملا باهم متفاوت است. چون در روش سرامیکی تراش دندان صورت میگیرد و مواد مورد استفاده در این روش با روش کمپوزیتی متفاوت است و از حساسیت بالایی برخوردار است و همینطور داری زیبایی طبیعی تری است پس هزینه بالاتری دارد. ولی در کل نمیتوان هزینه ثابتی ارائه داد چرا که همگی این هزینه ها بستگی به روش و مواد مورد استفاده، پزشک مربوطه و کیفیت کار بستگی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *