صبح که از خواب بیدار میشویم احساس گرسنگی داریم بنابراین باید حتنا صبحانه مفصلی بخوریم که شامل تخم مرغ، کره، مربا، عسل، آبمیوه، نان، چای، شیر و… است. پس از آن با خانواده یا همکاران مشغول صحبت هستیم گاه میخندیم، گاه لبخند و … سپس وقت نهار است و باید نهار بخوریم انواع غذاها و نوشیدنی ها که همگی باید جویده شده و خورده شوند و سپس کارهای روزانه و بعد از آن هم شام.

بنظر شما نقطه مشترک همه‌ی این عوامل چه چیزی میتواند باشد؟

صبحانه خوردن، درست صحبت کردن، خندیدن، ناهارو شام خوردن همگی اینها فقط و فقط یک وجه مشترک دارند آن هم دندان است!!! بله دندان.

دندان یکی از اعضای مهم و حیاتی بدن است که سلامت بدن و روح و روان و اعتماد بنفس، تماما بدان وابسته است. یعنی اگر شما دندانی سالم نداشته باشید هر صبح نمیتوانید آن حجم از مواد قندی و مغذی مورد نیاز بدن را دریافت کنید بنابراین بی انرژی خواهید بود. همچنین در صورت نداشت دندان صحبت کردن و بیان کلمات سخت خواهد بود و درنهایت حتی اعتماد بنفس یه لبخند ساده را نیز نخواهید داشت.

از این رو شما مشکل گوارش پیدا خواهید کرد و در پی آن جسمتان مریض خواهید شد. در نتیجه در اثر کمبود اعتماد بنفس به مشکلات روحی نیز دوچار خواهید شد.

دندان یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده صورت است و هر شخص در نگاه اول و در اولین صحبت ها متوجه دندان های شما خواهدشد، حال چه دندان شما منظم و سفید و مرتب باشد یا اینکه زردو سیاه یا نامنظم باشد.

همگی این عوامل تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت شما خواهد داشت، و در صورت عدم بهداشت دهان و دندان ممکن است در روابط اجتماعیتان دوچار مشکل شوید زیرا عدم مراقبت و بهداشت دهان و دندان باعث تجمع پلاکت ها در لای دندان‌های شما شده و سبب ایجاد بوی بد دهان میشود که یکی از مهم ترین عوامل ارتباط اجتماعی است و فقط کافی است یک نفر به شما بگوید که بوی دهانتان آزار دهنده است که در این صورت قطعا گوشه گیر خواهید شد و در مرحله دوم این تجمع پلاک ها و میکروب ها سبب زرد شدن و پوسیدگی دندان شما و در نهایت از بین رفتن دندان‌هایتان خواهد شد که همگی این عوامل در نهایت زیبایی شما را تحت شعاع قرار میدهد. پس باید چه کرد؟؟
خب ساده ترین روش پیشگیری از این مشکلات رعایت بهداشت دهان و دندان است که با یک مسواک زدن ساده به صورت منظم قابل کنترل است و از تمامی این مشکلات جلوگیری میکند.

حال اگر شما تا کنون به این موضوع توجه نکرده اید به هر دلیلی و مشکلات دندانی دارید یا از بوی بد دهان رنج میبرید یا دارای دندان پوسیده هستید باز هم نگران نباشید میتوانید با مراجعه به موقع به دندان پزشک به سرعت از آن جلوگیری و درمان کنید، و اصلا نگران هزینه های آن نباشید چرا که کافیست با داشتن کارت طلایی دندانپزشکی دست به اقدام بزنید تا از تخفیفات باور نکردنی این خدمات رو به رو شوید که این هزینه ها برای شما بین ۳۰تا ۷۰درصد کاهش میابد

ارتودنسی

شاید تصور کنید در گذشته اگر کسی مشکل در ترتیب یا بیرون زندگی و تو رفتگی دندان داشته هیچ‌راه حلی برای آن نبوده و علم در این زمینه ناتوان بوده است، ولی باید به اطلاع شما دوستان عزیز برسانم که سابقه ارتودنسی به ۳۰۰۰ سال پیش میرسد که نمونه آن در کنار اهرام مصر از جسد های مومیای ها کشف شده است، که شامل قاطعاتی از فلز و تکه هایی از پوست حیوانات ساخته شده و برروی دندان مومیای ها یافت شده است، این موضوع علاوه بر عجیب بودن و پیشرفت علم پزشکی به شکل عجیبی در آن دوران میتواند به مهم بودن زیبایی دهان و دندان در آن دوران اشاره دارد.

پس علاقه به زیبایی محدود به عصر و دوران ما نیست و در گذشته نیز این قضیه بسیار مهم بوده است، یعنی همین اهمیت سبب پیشرفت علم و روی کار آمدن مدو فشن در طی دوران شده است، یعنی اگر ما اصرار داریم که شما به زیبایی خود اهمیت دهید قضیه مربوط به ۲۰۲۰نیست بلکه مربوط به از اغاز آفرینش تا به الان است. چرا که ذات انسان زیبا پسند است و زیبایی را دوست دارد و همواره انسان به دنبال راهی بوده تا زیبا تر نشان دهد.

حال خداروشکر ما در عصری زندگی میکنیم که علم و فناوری پیشرفت چشم گیری داشته و راه‌های زیبا شدن بسیار زیاد شده است، و این امر در علم پزشکس نیز قدم گذاشته و پیشرفت چشم‌گیری داشته به طوری که همین قضیه ارتودنسی نیز بسیار پیشرفت کرده به شکلی که حتی گاهی میتوان ارتودنسی کرد بدون اینکه سیمی روی دندان مشخص باشد و فقط یک لایه برروی دندان ها قرار میگیرد که به مرور زمان دندان ها را مرتب بر سر جای خود قرار میدهد، که قطعا هرچقدر کیفیت کاری بیشتر باشد هزینه آن نیز افزایش میابد ولی قطعا جای نگران نیست چرا که در این زمینه تعرفه های متعددی در نظر گرفته شد که شما لازم نیست نگران این قضیه باشید

پدر علم ارتودنسی در ایران و جهان

در سال ۱۸۵۸ فردی به نام نورمن گینگسلی که هم مجسمه ساز هم نقاش و پزشک بود مقاله ای در مورد ارتودنسی ارائه داد. که در آن زمان بسیار مورد استقبال قرار گرفت. و پس از آن شروع به نوشتن کتابی به اسم “درمان دفرمیتی های دهانی” کرد و در سال ۱۸۸۰آن را به چاپ رسانید بنابراین نورمن پدر ارتودنسی جهات لقب گرفت.

ولی خب قاعدتا این علم خیلی دیر تر به ایران رسید، چرا که اینگونه به نظر میرسد که ایرانیان فکر میکنند علم ارتودنسی علمی جدید است در صورتی که همانگونه که گفته شد این علم از زمان مصریان باستان رواج داشته و تاکنکون پیشرفت کرده است، حال در ایران اولین بار این علم توسط دکتر علی اکبر بهرمان معرفی و اموزش داده شد به طوری که این مرد بزرگ با تلاش‌های بی وقفه و فراوان توانست این تخصص را در ایران استارت بزند و آموزش دهد بنابراین پدر ارتودنسی ایران نیز دکتر علی اکبر بهرمان است که شاید اگر تلاش های بی وقفه این بزرگمرد نبود خیلی دیرتر این علم در ایران رواج پیدا میکرد، ولی به هرحال تاریخ نشان داده که برای رواج و پیشرفت یک علم افراد زیادی تلاش های فراوان کرده اند تاجایی که گاهی افراد به خاطر نظریه‌های جدیدشان کشته میشدند…

حال که ارتودنسی رواج پیدا کرده و انواع و اقسام آن نیز مورد استقبال است افراد زیادی مشکلات فک و دهان خودرا به راحتی درمان میکنند ولی در این میان باز افرادی هستند که بخاطر هزینه های بالای این خدمات توانایی استفاده از آن را ندارند ولی ما برای شما یک خبر خیلی خوب داریم چرا که کافیست فقط از کارت تخفیف دندانپزشکی استفاده کنید تا از کاهش هزینه شگفت انگیزی برخوردار شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *