تخفیف عصب کشی دندان چگونه است

مقدمه: اگر میخواهید به جواب سوال تخفیف عصب کشی دندان چگونه است ؟ برسید: باید در ابتدا با  واژه عصب کشی آشنا شوید. در واقع آدمی در طول زندگی خود همواره در حال خوردن و آشامیدن است. از این رو دهان و دندان همواره در معرض مواد غذایی است که همین مواد به مرور زمان روی دندان اثر میگذارند و باعث پوسیدگی آن میشوند.

در این میان خوردن شیرینی جات تاثیر منفی بیشتر و سریع تری روی دندان ها دارد از این رو پیشنهاد میشود در این مورد بیشتر مراقبت کنید و کمتر از نوشیدنی و خوراکی های شیرین استفاده کنید. مراقبت از دندان ها نیز بسیار مهم و حیاتی است. یعنی حداقل روزی ۲بار مسواک زدن و روزی یک بار نخ دندان کشیدن بسیار مهم است.  و البته لازم است هر فردی سالی دوبار به دندان پزشک مراجعه کند.

دندان از چند قسمت تشکیل شده ؟

  1. بیرونی ترین قسمت دندان مینای دندان است که سفید رنگ است. این لایه طوری طراحی شده که کل دندان را در بر میگیرد و از بخش های حساس و آسیب پذیر دندان حفاظت میکند.
  2. زیر مینای دندان عاج قرار گرفته است و زرد رنگ است. معمولا در افرادی که مبتلا به ناهنجاری دندان قروچه هستند مینای دندان از بین میرود و قسمت زرد رنگ یا همان عاج نمایان میشود. عاج بخشی نرم و آسیب پذیر است.
  3. در هسته دندان بخشی وجود دارد به نام پالپ است. درون پالپ، رگ های خونی و عصب قرار دارد و این رگ ها و عصب دندان را تغذیه میکنند. در واقع پالپ قسمت زنده دندان است و اگر دچار عفونت نشود لازم است این بخش پاکسازی شود و یا به اصطلاح تخلیه شود. و اگر در کسی به دلیل عدم مراقبت پالپ دچار آسیب شود و فرد مجبور به تخلیه آن شود ” عصب کشی ” صورت گرفته است.

اما عصب کشی دندان علاوه بر اینکه طی مراحلی تقریبا طولانی صورت میگیرد هزینه به نسبت بالایی دارد ولی اگر به دنبال این هستید که تخفیف عصب کشی دندان چگونه است ؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چه زمانی نیاز به عصب کشی هست ؟

همانطور که گفنه شد بخش پالپ دندان بخش زنده دندان است که در آن عصب و رگ های خونی تعبیه شده است. وقتی فردی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکند به مرور زمان مواد قندی باعث پوسیدگی مینای دندان و دنبال آن عاج و پالپ نیز درگیر میشوند. ولی وقتی پوسیدگی به پالپ دندان برسد، پزشک مجبور به تخلیه این قسمت میشود که به این فرآیند عصب کشی دندان میگویند.

اما عوامل دیگری نیز هستند که باعث میشوند اقدام به به عصب کشی دندان کرد:

  1. اگر فردی طی تصادف دندانش دچار شکستگی شود.
  2. اگر پرشدگی دندان نشت کند و یا خوب و اصولی پر نشده باشد پالپ دچار عفونت و آسیب میشود‌.

اما اگر به هر دلیلی نیاز بود که دندانتان را عصب کشی کنید و میخواهید بدانید طرح تخفیف عصب کشی دندان چگونه است ؟ ما در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد پس در ادامه با ما همراه باشید.

آیا عصب کشی درد دارد ؟

عصب کشی همان پر کردن دندان است با این تفاوت که در این روش عمق پوسیدگی دندان بیشتر است. همچنین از آنجایی که قبل از تراشیدن دندان بی حسی موضعی و تزریقی صورت میگیرد در طی عصب کشی دردی احساس نمیکنید و یا اینکه این درد خیلی کم‌ احساس میشود. همچنین برای درد بعد از عصب کشی شما میتوانید از مسکن ها استفاده کنید و درد خود را تسکین دهید.

پس نیاز نیست از عصب کشی بترسید. همچنین اگر به مراکز معتبر و تحت پوشش بیمه دندان پزشکی  مراجعه کنید کارتان با دقت بیشتری انجام میشود و در کنار آن از تخفیف عصب کشی دندان نیز بهره مند میشوید.

زمان عصب کشی چقدر است ؟

در اولین مراجعه دندان پزشک از دندانتان عکس میگیرد تا عمق پوسیدگی را تشخیص دهد. سپس اگر پوسیدگی به پالپ رسیده باشد اقدام به عصب کشی میکند. در جلسه اول تمامی قسمت های پوسیده دندان تراشیده و خارج میشود. سپس حفره به خوبی شست و شو داده میشود و پانسمان میشود. دلیل پانسمان از بین رفتن تمامی عفونت های احتمالی است.

سپس دندان پزشک جلسه ای دیگر را برای پر کردن حفره تعیین میکند. پس عصب کشی حداقل در دو جلسه به طول می انجامد.

بنابراین به دلیل طولانی بودن پروسه عصب کشی هزینه آن نیز به‌ نسبت زیاد است بنابراین لازم است بدانید که تخفیف عصب کشی دندان چگونه است ؟ آیا در دوران بارداری میتوان دندان را عصب کشی کرد؟

در دوران بارداری بهتر است برای ترمیم دندان اقدام نکنید. اما گاها درد و مشکلات دندان فردی آنقدر زیاد است که اوضاع غیر قابل تحمل میشود. در چنین شرایطی توصیه میشود در سه ماهه دوم بارداری برای عصب کشی و دیگر ترمیم ها اقدام شود.

هزینه عصب کشی دندان

در سال های اخیر به دلیل تحریم ها و تورم ها تعرفه های دندان پزشکی به شکلی باور نکردنی بالا رفته اند. عصب کشی دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست و معمولا افراد برای پرداخت هزینه آن دچار مشکل میشوند. ولی پیشنهاد ویژه ما استفاده از تخفیف عصب کشی دندان است اما اگر میخواهید بدانید تخفیف عصب کشی دندان چگونه است ؟ با ما همراه باشید.

کارت تخفیف دندان پزشکی

همانطور که احتمالا میدانید دندان پزشکی از آن دسته خدماتی است که کمتر تحت پوشش بیمه قرار میگیرد. اما شرکت های خصوصی وجود دارند که با ارائه کارت طلایی تخفیفات شگفت انگیزی را برای تعرفه های دندان پزشکی در نظر گرفته اند. در واقع افراد با ثبت نام در طرح کارت طلایی دندان پزشکی میتوانند در تمامی خدمات دریافتی خود ۳۰ تا ۷۰ درصد تخفیف بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *