خال برداری با لیزر

خال برداری با لیزر

با لیزر درمانی، ممکن است از شر یک خال کوچک خلاص شوید. در طول حذف خال با لیزر، انرژی نور برای تجزیه رنگدانه خال استفاده می شود. خال های صورت را می توان با لیزر خال از بین برد زیرا نسبت به روش های دیگر اسکار کمتری بر جای می گذارد. با استفاده از این روش، افراد ممکن است  خال‌ها – رشد ناخواسته پوست – را به طور ایمن از صورت خود جدا کنند و پوستی بی عیب و نقص به آنها بدهد. عیوب سطحی ناخواسته را می توان با استفاده از تکنیک های حذف خال با لیزر بهبود بخشید. در این مقاله از وبسایت کارت طلایی به جزئیات خال برداری با لیزر خواهیم پرداخت.

چه زمانی باید از شر خال خلاص شوم؟

اگر خال در حال گسترش یا تغییر است ، باید به پزشک خود نشان دهید تا بتواند پوست شما را بررسی کند. یک متخصص پوست بر اساس ظاهر آن خوش خیم یا عجیب و غریب بودن خال را تعیین می کند. ممکن است با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری پیچیده، از خال عکس گرفته و از نزدیک بررسی شود تا هر گونه تغییر غیرمنتظره خال بررسی گردد. متناوباً، اگر خال در خطر تلقی شود، پزشک ممکن است آن را از نظر علائم ملانوما بررسی کند. از آنجا که ممکن است گاهی خال در آن ناحیه از پوست دوباره ظاهر شود، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید. همچنین اگر خال شما غیر جذاب به نظر می رسد، در مکانی است که می‌تواند به موهای شما ساییده شود یا هنگام اصلاح آلوده باشد باید از شر آن خلاص شوید. یک روش سریع می تواند خال غیر جذاب را از صورت، دست ها یا بالاتنه از بین ببرد. نوع، اندازه و محل خال غیر سرطانی بهترین روش برای برداشتن آن را تعیین می کند. اگر خال شما هر یک از ویژگی های زیر را نشان دهد، پزشک باید از آن را معالجه کند.

  • خال نامتقارن
  • دارای مرزهای زاویه ای است.
  • حاوی چندین رنگ است
  • از آنجایی که بزرگتر از 6 میلی متر است
  • رشد آن پیشرفت کرده است.

مزایای خال برداری با لیزر

زمانی که فردی نمی‌خواهد خال‌های خود را با جراحی خارج کند، روش‌های حذف خال با لیزر یک جایگزین مقرون‌ به‌ صرفه هستند. مداخله جراحی علاوه بر اینکه گران و قابل توجه است، می تواند جای زخم و اسکار را نیز بر جای بگذارد. با توجه به قابلیت استریل کردن ذاتی لیزر، حذف خال با لیزر نیز خطر عفونت را برای بیماران کاهش می دهد. این روش‌ها بافت دقیق بدن را که خال بر روی آن تاثیر گذاشته است جدا می‌کند و در عین حال کمترین آسیب را به پوست اطراف خال وارد می‌کند. پس از برداشتن خال با لیزر، پوست به سرعت و به طور موثر بهبود می یابد. با این حال، هنوز جای زخم کوچکی وجود دارد که ممکن است با تکنیک های لایه برداری بیشتر برطرف شود. از دیگر مزایای حذف خال با لیزر می توان به دوره نقاهت سریعتر و ظرفیت برداشتن بسیاری از خال ها به طور همزمان اشاره کرد. در نهایت، چندین خال را می توان طی یک جلسه لیزر درمانی درمان کرد. لیزر می‌تواند به قسمت‌هایی از بدن مانند صورت یا بینی برسد که درمان آن‌ها با استفاده از تکنیک‌های مرسوم ممکن است چالش‌برانگیز باشد. حتی برای افرادی که می خواهند خال هایی روی بدن خود داشته باشند که قابل مشاهده باشد، مانند ناحیه صورت یا گردن، نتایج قابل قبول است. باید توجه داشته باشید که خال برداری فقط در مراکز زیبایی و مراکز پزشکی انجام شود.

خال برداری چگونه انجام می شود؟

در اکثر مواقع، قبل از خال برداری با لیزر، بی حس کننده موضعی در محل مورد نظر تجویز می شود. سلول های تشکیل دهنده خال توسط پرتو لیزر هدف قرار می گیرند. در نتیجه جذب پرتو لیزر توسط این سلول ها، خال از سطح پوست می سوزد و دود می شود در حالی که پوست اطراف آسیبی نمی بیند. پزشک نحوه مراقبت از پوست شما در خانه را بعد از عمل توضیح خواهد داد.

این روش چقدر طول می کشد؟

از ابتدا تا انتها ، جلسه لیزر درمانی ( خال برداری با لیزر ) تقریباً 30 دقیقه طول می کشد. بیشتر این زمان صرف صحبت در مورد درمان و پیگیری می شود. هر خال ممکن است با لیزر خود در حدود پنج دقیقه درمان شود.

آیا خال برداری با لیزر درد دارد؟

استفاده از لیزر به هیچ وجه ضرری ندارد. مانند هر تزریق، بی حس کننده موضعی قبل از عمل ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن ایجاد کند. با این حال، هنگامی که کار شروع می شود، بیمار اصلا لیزر را احساس نمی کند. پزشک قبل از شروع عمل آزمایشی را انجام می دهد تا ببیند آیا ناحیه بی حس است یا خیر. به همین جهت این روش کمی درد بسیار کمتری به همراه دارد.

میزان بهبودی پس از خال برداری با لیزر

مرحله بهبودی پس از برداشتن خال با لیزر سریع و آسان است. ناحیه تحت درمان ابتدا نشانه های قابل توجهی از قرمزی، تورم کوچک و گاهی خونریزی را نشان می دهد. همچنین تا حدودی تحریک و خارش خواهد داشت. خال برداشته می شود و یک بافت اسکار روی آن قرار می گیرد. این بافت در نهایت خود به خود جدا می شود. در طی چند ماه، ناحیه تحت درمان ابتدا سیاه به نظر می رسد قبل از اینکه به تدریج روشن شود. حفظ پوست جدید پس از برداشتن بافت اسکار از ناحیه بسیار مهم است، بنابراین بیمار باید هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 50 استفاده کند تا هم پوست و هم ناحیه تحت درمان را بپوشاند.

چه نوع خال هایی قابل درمان با لیزر هستند؟

از لیزر نمی توان برای برداشتن تمام خال ها استفاده کرد. به عنوان مثال، خال هایی که صاف یا سیاه هستند یا رنگدانه های قوی دارند. خال هایی که بالای سطح پوست هستند به درمان بهتر پاسخ می دهند. اگر پس از معاینه تشخیص دادند که بهتر است نمونه برداری (نمونه برداری) انجام شود، به عنوان مثال اگر اندازه یا رنگ خال اخیراً تغییر کرده باشد، پزشک روش جراحی مرسوم برداشتن را برای جمع آوری نمونه توصیه می کند. با استفاده از لیزر، خال به طور کامل “تبخیر” می شود و چیزی برای آزمایش یا تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه باقی نمی گذارد.

ایمنی لیزر

برای از بین بردن سلول های پوست، لیزرهای پزشکی درجه 4 پیچیده ترین فناوری در حال حاضر مورد استفاده هستند. لیزرهای پزشکی کوچک و قوی در از بین بردن خال ها و سایر مشکلات پوستی بسیار کارآمد هستند و تصور می شود که برای استفاده در محیط های پزشکی کاملاً ایمن هستند. بیمار باید از عینک مخصوصی که توسط کلینیک داده می شود برای محافظت از چشمان خود در برابر لیزر استفاده کند که این تنها شرط ایمنی مهم است. برای آگاهی از تعرفه خدمات زیبایی حتما به وب سایت کارت طلایی سر بزنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *