کارت تخفیف دندانپزشکی

انسان به واسطه‌ی انسان بودنش و زیبا پسند بودنش همواره دوست دارد زیبا دیده شود. دراین میان یکی از عواملی که بر زیبایی تاثیر بسزایی دارد زیبایی دهان و دندان است پس می‌توان نتیجه گرفت هر عیب و ایرادی بر دندان ها می‌تواند این زیبایی را به خطر اندازد.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ممکن است دندان‌های یک فرد داشته باشد نامرتب بودن دندان‌هاست که ممکن است شامل: جلو بودن فک بالا یا پایین و درست قرار نگرفتن دندان‌ها برروی یکدیگر، کوتاه، بلند بودن دندان‌ها، کج شدگی دندان‌ها و … است.

حال سوال اینجاست در صورت وجود این مشکلات چگونه می‌توان زیبایی را به دندان‌ها برگرداند؟

بله همانطور که همه می‌دانیم ارتودنسی اصلی ترین راه برای رفع کردن این گونه مشکلات است که افراد میتوانند با کارت طلایی دندان پزشکی هزینه‌های سنگین این راه درمانی را کاهش دهند.

ارتودنسی چیست

راهی‌‌ست برای حرکت دادن و صاف کردن دندان‌ها برای زیبا تر کردن دندان و همینطور بهبود عملکرد آنهاست.

چرا که نامرتب بودن دندان‌ها علاوه بر ناخوشایندی که به همراه دارد ممکن است سلامت دهان و دندان را به خطر بیندازد.

بنابراین پیشنهاد ما این است قبل ازاین که به مشکلات گوارشی یا لثه و فک دوچار شوید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

آیا ارتودنسی درد دارد

برخی افراد ممکن است از ترس درد ارتودنسی دست به اقدام نزنند و سعی کنند با مشکلات دهان و دندان خود کنار آیند، چرا که از درد فراری‌اند.

ولی چیزی که واقعیت دارد این است که درد ارتودنسی علاوه براین که کاملا قابل کنترل است و راحت بایک مسکن رفع می‌شود کاملا قابل تحمل است و فشار زیادی را به فرد تحمیل نمی‌کند.

این درد شامل سردرد و فشارهایی بر ماهیچه فک است که اگر در انتخاب پزشک متخصص خود درست عمل کنید این مشکلات به مراتب کاهش پیدا می‌کنند.

لازم به ذکر است در صورت داشتن درد غیر قابل تحمل سریعا به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

درمان ارتودنسی در چه سنی بهتر است

خب این را همه می‌دانند برای رفع هر مشکلی بهتر است از همان ابتدا اقدام کرد، بنابراین منطقی است که درمان ارتودنسی از کودکی بهتر از بزرگسالی‌است، این درصورتی‌است که در بزرگسالی هم میتوان از ارتودنسی استفاده کرد ولی بنابر تحقیقات انجام شده از سن ۸تا ۱۲ سالگی بهترین زمان برای ارتودنسی است.

هزینه ارتودنسی

این هزینه بنابر میزان مشکلات دندان‌ها و فک‌ها و لثه‌ها کاملا متغیر است و گاهی هزینه‌های سنگینی را به بار می‌آورد و باعث می‌شود افراد از درمان دندان‌ها‌ی خود پشیمان شوند که در این زمان کارت تخفیف دندان پزشکی می‌تواند کمک فراوانی به افراد کند.

در این میان افرادی هستند که هزینه‌های سنگینی صرف لباس و خوراک خود می‌کنند و توجهی به سلامت و زیبایی دهان و دندان خود ندارند و این بدترین کاریست که یک شخص می‌تواند در قبال خود مرتکب شود. پس با توجه به سلامت دندان و دهان خود، زیبا باشید و زیبا لبخند بزنید.

انواع ارتودنسی

  1. ارتودنسی متحرک: در این روش روبراکت‌ها کاملا متحدک هستند و فرد میتواند هرزمان که بخواهد آنهارا از دندان جدا کند، مثلا زمانی که غذا میخورد یا مسواک میزند.
  2. ارتودنسی ثابت: در این نوع براکت‌ها به طور دائمی در دهان شخص قرار میگیرند تا زمانی که دوره درمانی فرد پایان یابد
  3. ارتودنسی با براکت‌های سرامیکی: خب این روش میتواند بهتر از روش قبلی است و کمتر دیده می‌شوند چرا که همرنگ دندان‌ها هستند
  4. ارتودنسی با براکت های فلزی: این روش قدیمی ترین روش و ارزان ترین روش نیز محسوب می‌شود.
  5. ارتودنسی نامریی: این نوع ارتودنسی هم مثل سرامیکی جلوه خیلی کمی دارد و میتواند زیبایی واقعی را به ارمغان آورد.

مزایای ارتودنسی

زیبایی ظاهری فرد و همچنین سلامت دهان و دندان و فک و لثه ها

مشکلات ارتودنسی

اگر فرد بهداشت دندان‌های خود را در طی ارتودنسی رعایت نکند و به طور مداوم مسواک نزند و لای سیمی کشی‌ها و براکت‌ها را تمیز نکند ممکن است دندان پوسیده شود و این برخلاف تصور عموم است که فکر می‌کنند وسایل ارتودنسی موجب پوسیدگی می‌شوند.

انتخاب نادرست پزشک نیز می‌تواند به این مشکل دامن بزند چرا که معمولا کارهای ارتودنسی توسط افراد غیرمتخصص صورت میگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *