کارت تخفیف زیبایی

ما در دنیای زندگی میکنیم‌ که‌ همواره مد و فشن حرف اول را می‌زند چراکه افراد از روش‌های گوناگون سعی در درخشیدن در این‌زمینه را دارند.

و یکی از مسائلی که همیشه در نظر گرفته می‌شود، ظاهری زیبا و اما طبیعی است که البته این‌ جدا از افراطی ‌ست که برخی در تعداد و میزان تغییرات در عمل‌های زیبایی به کار می‌برند.

حال اولین قدم در زیبا و طبیعی نشان دادن صورت، مرتب و زیبایی دندان‌هاست و لبخند زیبا داشتن از جمله دغدغه ‌هایی است که انسان امروزی دارد.

امروزه با پیشرفت علم در زمینه‌های مختلف، روش‌های گوناگونی جهت زیبایی بخصوص زیبایی دهان و دندان به وجود آمده‌است که  افراد دغدغه‌ مند می توانند کمک کند تا ازاین روش‌ها جهت زیبا سازی استفاده کنند. یکی از روش‌های زیبا سازی دهان و دندان لمینت است.

لمینت چیست

لمینت؛ روشی است که در آن پزشک متخصص یک لایه نازک (مینای دندان) از دندان را برمی‌دارد و بجای آن یک لایه از لمینت را جایگزین میکند. که اگر بخواهیم‌ دقیق تر توضیح دهیم؛ باید بگوییم که فرد پس از مراجعه به پزشک یک لایه از دندان‌هایش برداشته می‌شود که این کار زیادهم‌ طول نمی‌کشد، سپس در صورتی که قالب آماده باشد همان روز روی دندان‌ها قرار میگیرد و در صورت آماده نبودن در آزمایشگاه ساخته شده و در روز دیگری روی دندان‌ها گذاشته می‌شود، بنابراین میتوان نتیجه گرفت یکی از مزیت‌های این روش وقت گیر نبودن آن است، که نهایتا یک یا دوروز وقت میبرد.

میزان لایه برداری از دندان بستگی به ضخامت لمینت دارد هرچه‌قدر لمینت نازک تر باشد، لایه نازک تری از دندان برداشته می‌شود. ولی لازم به ‌ذکر است هرچقدر لمینت دارای ویژگی های مثبت بیشتری باشد هزینه آن هم بیشتر است اگر چه افرادی که زیبایی برایشان ملاک است نباید از این قضیه نگران باشند چرا که می‌توانند با استفاده از کارت تخفیف زیبایی ازاین مزیت برخوردار شوند.

انواع لمینت دندان

دونوع لمینت داریم

۱) لمینت کمپوزیتی
۲) لمینت سرامیکی

خب اینجا سوال پیش می‌اید که فرق لمینت سرامیکی و کمپوزیتی چیست

در واقع لمینت کمپوزیتی و سرامیکی در برخی موارد با هم تفاوت دارند که البته بسیار قابل توجه است.

لمینت سرامیکی: این لمینت نازک تر، با کیفیت تر، زیبا‌تر، بادوام‌تر و البته گران‌تر است.

در لمینت سرامیکی چون‌لایه‌ای از مینای دندان برداشته می‌شود سپس لمینت قرار میگیرد بنابریان کاملا طبیعی است و به دلیل جنس مواد آن درخشندگی و دوام قابل توجهی دارد.

ولی در لمینت کمپوزیت، کار زیادی روی دندان‌ها انجام نمی‌شود و لایه‌لمینت پس از قرار گیری روی دندان‌ها، برجستگی دندان را بیشتر می‌کند بنابراین مقداری غیر طبیعی تر به نظر میرسد و به زیبایی لمینت سرامیکی نیست.

چه کسانی نمی‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند

  • کسانی که دندان‌های به شدت نامرتب یا بالا آمده دارند
  • کسانی که دندان‌های پوسیده دارند
  • کسانی که دندان‌هایشان ساییدگی شدید دارد
  • کسانی که به بهداشت دهان خود اهمیت نمی‌دهند

ویژگی‌های منفی لمینت سرامیکی

این لایه سرامیکی بسیار حساس است بنابراین مشکل است هرگونه شکستگی و آسیبی به آنها وارد شود که در این‌صورت امکان تعمیر آنها وجود ندارد و باید کاملا تعویض شوند. اگر پزشک توانمند نباشد ممکن است بیش از حد مینای دندان را برداشته باشد که در این صورت لایه‌های لمینت کنده می‌شوند و درنهایت هزینه بالا این روش است که می‌تواند یکی از ویژگی های منفی این روش باشد.

ویژگی های منفی لمینت کمپزیت

اگر پزشک متخصص در کارش مهارت نداشته باشد ممکن است فاصله‌ای میان لایه کمپوزیتی به وجوداید که در این صورت مواد در انجا انباشه و باعث عفونت میشوند همچنین اگر فرد نسبت به مواد کمپوزیت حساسیت داشته باشد ممکن است باعث آلرژی شود که البته این موضوع بستگی زیادی به جنس و کیفیت مواد کمپزیت دارد.

یکی دیگر از معایب این روش ایجاد مشکل در غذا خوردن است چرا که برخی پزشکان‌ اندازه و ارتفاع مناسب را جهت نسب لمینت کمپوزیت رعایت نمیکنند بنابراین‌توازن‌بین دندان‌ها به هم میریزد و غذا خوردن مشکل میشود.

نکته: برخی گمان می‌کنند بعد از انجام لمینت دیگر هیچ‌نیازی به مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان ندارند که این باور بسیار غلطی است، چرا که درصورت عدم مراقبت از دندان‌ها حتی ممکن است رنگ دندان‌ها (لمینت) در نزدیکی لثه تغییر کند.

پس در هرصورت حتی اگر از بهترین مواد و روش لمینت استفاده کردید بهداشت دندان باید رعایت شود.

آیا لمینت میتواند جایگزین ارتودنسی شود

برخی افراد از آنجایی که مشکلات زیادی در ظاهر و توازن دندان‌ها دارند می‌خواهند کار خود را آسان کنند و طی دوره درمانی یکی، دو روزه لمینت، مشکل دندان‌های خود را حل کنند.

که البته این تفکر کاملا اشتباه است چرا که لمینت فقط در ایرادات خفیف دندان مثل ساییدگی خفیف یا ترکهای کوچک و فاصله‌های جزئی بین دندان‌ها کاربرد دارد و در موارد شدید تر هیچ‌کاربردی ندارد.

مثلا در بالا زدگی دندان‌ها اگر از لمینت استفاده شود اوضاع بدتر می‌شود و این امری بدیهی است.

پس اگر به زیبایی خود اهمیت می‌دهید و میخواهید بهترین گزینه را جهت زیبایی دندان‌هایتان استفاده کنید در ابتدا با پزشک‌ مربوطه مشاوره داشته باشید تا بهترین و کارآمد ترین روش را به شما پیشنهاد بدهد.

هزینه لمینت دندان

این هزینه نسبت به مواد مورد استفاده، انتخاب نوع لمنیت (کمپوزیت یا سرامیکی)، کیفیت لمینت و… تغییر می‌کند. بنابراین نمی‌توان هزینه ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

حال در این میان فراد سودجویی هستند که از مردم سواستفاده میکنند و با تبلیغات پوچ وعده ارزان بودن لمینت را به شما می‌دهند که شما در این مواقع باید کاملا آگاه باشید که کیفیت در این زمینه حرف اول را می‌زند و قاعدتا کار با کیفیت هزینه بیشتری را نیز به همراه دارد پس به جای فریب خوردن از افراد سود جو به دنبال راه بهتری جهت درمان و کاهش این هزینه ها باشید مثلا استفاده از کارت طلایی دندان پزشکی یکی از بهترین و مطمعن ترین و کارآمد ترین روش‌ها جهت کاهش هزینه‌های شماست چرا که شما پزشک متخصص خود را با اطمینان و تحقیق انتخاب می‌کنید بهترین مواد و لمینت را جهت زیبایی استفاده میکنید و می‌توانید از این همه کیفیت و امکانات از تخفیف خوبی‌هم برخوردار باشید.

در چه سنی بهتر است لمینت انجام شود

جوانان و نوجوانان چون در برهه حساسی از سن خود قرار دارند نسبت به ظاهرشان بسیار حساس هستند بنابراین اگر کوچکترین مشکلی در دندان آنها مانند شکستگی یا مرتبی مشاهده کنند به دنبال راهی برا رفع آن از جمله لمینت هستند.

حال باید این را در نظر گرفت که جوانان چه دختر و چه پسر در حال رشد هستند،  طبق تحقیقات اندازه فک دخترها تا ۱۷ سالگی و پسرها تا ۲۰سالگی تغییر میکند بنابراین هرگونه عجله در انجام لمینت جایز نیست و باید صبر کنند تا سن رشدشان کامل شود و سپس از روش‌های مختلف جهت رفع مشکل خود اقدام کنند

نکته: لمینت درمان درواقع هیچگونه جنبه درمانی ندارد و فقط و فقط برای زیبا کردن لبخند شما وارد عمل می‌شود بنابراین هیچگاه آن را جایگزین روش‌های درمانی و کاربردی دیگر نکنید

آیا لمینت دندات درد دارد

از آنجایی که برای لمینت یک لایه نازک از دندان‌ها تراشیده می‌شوند خب قاعدتا درد ناچیزی را فرد احساس میکند که البته اصلا نگران کننده نیست‌.

همچنین به علت برداشتن مینای دندان حساسیت دندان‌ها به دما بیشتر می‌شود که متخصصین برای رفع این مشکل یک لایه موقت را روی دندان‌ها فرد قرار می‌دهند تا زمانی بین تراش دندان‌ها و آماده شدن لمینت نهایی فرد از آنها استفاده کند تا علاوه بر مراقبت از دندان‌ها به فرد کمک کند تا به لمینت و لبخند جدید خود عادت کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *