کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل بایستی بر اساس اصول صحیح انجام شود. برخی افراد به ورزش کردن و تغذیه سالم پایبند هستند اما در وزنشان تغییری ایجاد نمی شود.

 اغلب افراد هم ورزش می کنند و هم تغذیه سالم و مناسب دارند ولی تغییری در وزنشان به وجود نمی آید. اما دلیل این موضوع چه چیزی می تواند باشد؟ برای یافتن جواب این سوال با ما همراه باشید.
  اشتباه وجود دارد که مانع از کاهش وزن می شود. این اشتباهات عبارت است از:

رفتن به باشگاه با شکم خالی:

هیچ چیزی مانند گرسنگی باعث ایجاد اختلال در برنامه ورزشی نمی شود. ورزش کردن اول صبح و قبل از صرف صبحانه، ایده آل ترین روش برای سوزاندن چربی های ذخیره شده است. اما به گفته متخصصان ورزش، بسیاری از افراد به جای اول صبح، بعد از ساعت ۸ که هم گرسنه اند و هم کم انرژی و بدخلق، به ورزش کردن می پردازند. انسان برای کارایی بهتر نیاز به سوخت دارد؛ بنابراین قبل از رفتن به باشگاه، یک صبحانه سبک بخورید. به عنوان مثال، ۲۰ عدد بادام یا یک موز یا یک سیب با یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی.

مصرف کربوهیدرات قبل از ورزش:درست است که باید کربوهیدرات را به برنامه غذایی اضافه کرد اما اگر می خواهید از ورزش نتیجه بگیرید، قبل از ورزش مصرف نکنید زیرا باعث می شود کربوهیدرات های مصرفی به جای چربی های ذخیره شده استفاده شود.

تمرین های تکراری:بدن انسان، قابلیت زیادی در به حداقل رساندن مصرف کالری دارد. بدن می تواند مصرف انرژی را برای دوی طولانی با سرعت ثابت تنظیم کند. هنگامی که نخستین بار برنامه تمرین هوازی را شروع می کنید بدن کالری بیشتری می سوزاند اما اگر در برنامه ورزشی خود فعالیت بیشتری نکنید و حرکات جدیدی نداشته باشید، این تمرین به جای کاهش وزن به برنامه حفظ وزن تبدیل می شود بنابراین تمرین های خود را با انجام حرکات مختلف، متنوع کنید.

عضله ها را به کار نمی گیرید:برای به دست آوردن بهترین نتیجه از ورزش، با ورزش های مقاومتی، روی تقویت عضله ها کار  کنید و تا حد خستگی آنها را به کار بگیرید به حدی که احساس سوزش در عضله کنید. این گونه است که می توانید به نتیجه دلخواه برسید.

از وزنه نادرست استفاده می کنید:اگر قصد کم کردن وزن دارید، بهتر است با وزنه سبک کار کنید.

حرکات ورزشی صحیح نیست:انجام نادرست حرکات ورزشی شما را در معرض خطر آسیب دیدن قرار می دهد. باید دانست که حرکت بدنی درست باعث تغییر در فرم بدن می شود. اگر از حرکت ورزشی خود مطمئن نیستید، از مربی تان کمک بخواهید.

ورزش های متناسب با بدن خود را انجام نمی دهید:بزرگ ترین اشتباه برخی از افرادی که به باشگاه می روند، تقلید از حرکات ورزشی دیگران است. باید بدانید که نوع ورزش باید متناسب با وضعیت بدن، سن و هدف از ورزش باشد. از این رو نوع ورزشی که برای یک نفر مناسب است شاید برای دیگری مناسب نباشد.بنابراین با کمک مربی، برنامه ورزشی مناسبی برای خود در نظر بگیرید.

وقت زیادی صرف ورزش های ویژه کوچک کردن کمر و شکم می کنید:لازم نیست برای کوچک کردن شکم و کمر به مدت طولانی ورزش نشست و برخاست انجام دهید. بهترین کار صرف کردن انرژی روی ورزش هایی است که کالری بیشتری می سوزاند.اگر با وزنه های آزاد کار کنید، به علت راست و صاف نگه داشتن بدن، چربی کمر و شکم را کاهش می دهد.

سخت کار نمی کنید:هنگام ورزش نباید احساس راحتی کنید بلکه باید احساس سختی کنیداگر هنگام ورزش کردن می توانید با فرد بغل دستی خود به راحتی حرف بزنید بدانید که تلاش چندانی نمی کنید.

پس از ورزش غذای مناسب نمی خورید:همان گونه که قبل از شروع ورزش لازم است بدن درست تغذیه شود، مصرف غذاهای عمل آوری شده مانع از کاهش وزن و سوخت چربی می شود. توصیه می شود آب، میوه و سبزی بخورید. تغذیه سالم و داشتن یک شیوه زندگی سالم به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری به دست بیاورید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *