سفیدی زودرس مو به طبع عللی دارد که برای جلوگیری از آن بایستی ریشه یابی شوند. بسیار دیده ایم جوانانی را که موهایشان سفید شده است بدون آنکه این مشکل در اعضای دیگر خانواده شان وجود داشته باشد.

 سفیدی زودرس مو با توجه به ژنتیک و تغذیه و همچنین عادات بهداشتی و سلامتی بروز می کند. در صورتی که این مشکل ریشه ای ژنتیکی نداشته باشد ، عوامل دیگر از قبیل تغذیه و سلامت روان و رعایت بهداشت مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

یک متخصص مو وژنتیک در رابطه با علت سفیدی زودرس مو اظهار کرد: به طور معمول از سنین 35 سالگی موهای سفید شروع به رشد می کنند اما در برخی افراد بنا به دلایلی در سنین زیر 30 یا 25 سال موها سفید می شوند که به آن سفیدی زودرس می گویند.

علت سفیدی زودرس مو  

 افرادی که پدر و مادر یا سایر اعضای خانواده شان دچار سفیدی زودرس موها شده اند بیش از دیگران در معرض سفیدی زودرس موها قرار دارند.

با توجه به اینکه در سفیدی زودرس موها معمولا قسمتی از موهای سر سفیدرنگ شده و به تدریج افزایش می یابد،افرادی که در سنین زیر 30 سال هستند و چند دانه از موهای سفید بر روی سرشان دیده می شود، نگران نباشند؛ چراکه این گونه موارد جزو سفیدی زودرس مو محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از فاکتورهای سفیدی زودهنگام موها عوامل تغذیه ای هستند؛ به طوریکه کمبود پروتئین و سوء تغذیه از علل مهم سفیدی زودرس موها به شمار می آیند.

 وی ادامه داد: استحمام دیر به دیر و نامنظم نیز در شروع سفیدی زودرس موها تاثیر بسزایی دارد، همچنین شانه نکردن موها هم با کندسازی خونرسانی در سطح موها موجب بروز این مشکل می شود.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: علاوه بر عوامل ذکر شده، اختلالات تیروئیدی، کم خونی های شدید، کمبود ویتامین B12 و برخی بیماری های ژنتیکی زمینه ساز سفیدی زود رس موها هستند.

 عشقی گفت: کندن موهای سفید کار درستی نیست، البته از لحاظ علمی تاثیر کندن موهای سفید به درستی معلوم نشده است اما با این وجود توصیه می شود که به جای کندن موها آن ها را کوتاه کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: درمان سفیدی زودرس موها با توجه به نوع و علت آن انجام می شود، البته درمان به گونه ای است که روند رشد موهای سفید را کندتر می کند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *