هزینه روکش دندان

این واقعیت که هر کدام از روش های زیبایی و درمان در دندان پزشکی دارای معایبی هستند، انکار ناپذیر است. عوارض روکش دندان نیز در این عمل باید مد نظر قرار گیرد. اگر شما برای روکش دندان خود به یک متخصص پروتز مجرب مراجعه کرده اید قطعا ایشان در جلسه مشاوره تمامی جوانب عمل روکش دندان را برای شما توضیح خواهد داد.

هر متخصص مجرب موظف است در کنار بیان مزایا و کاربردهای روکش دندان از عوارض روکش دندان نیز یاد کند تا بیمار بهتر بتواند تصمیم گیری نماید. هر چند مزیت های این روش نسبت به معایب آن بیشتر بوده و اگر عمل به خوبی و با دقت بالا انجام شود و بیمار از دندان های روکش شده به خوبی مراقبت کند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

به علاوه مقایسه روکش دندان با روش ارتودنسی و ایمپلنت نیز باید انجام شود و سپس در مورد انجام آن تصمیم گرفته شود. در ادامه این مطلب به معرفی کارت تخفیف دندانپزشکی نیز میپردازیم.

طول عمر و ماندگاری روکش‌های دندان

در صورتی که شما از روکش‌های دندانتان مانند دندان طبیعی مراقبت کنید و موارد بهداشتی را رعایت کنید، طول عمرشان افزایش می‌یابد. ولی متاسفانه روکش هم مثل دندان ممکن است دچار پوسیدگی شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

هزینه‌ی روکش کردن دندان

معمولا به طور دقیق نمی‌توان نرخ دقیقی برای روکش کردن دندان و یا هرگونه کار زیبایی و درمانی اعلام کرد. زیرا تمام این کارها به شرایط مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه‌ روکش دندان به هزینه‌ی پزشک، نوع روکش و همپنین هزینه‌ی لابراتور بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت، حتما با چندین مرکز و پزشک مشورت کنید و با توجه به بودجه و نیاز خود اقدام به روکش گذاری کنید.

این مسئله یعنی تعرفه روکش دندان میتواند به استفاده از کارت طلایی دندانپزشکی قابل رفع و رجوع باشد. این کارت با ائه یک کارت تخفیف دندانپزشکی به مشتریان این فرصت را میدهد که تعرفه های دندانپزشکی خود را از 30 تا 70 درصد کاهش دهند.

مراحل انجام روکش دندان

  • معاینه و آماده سازی دندان برای روکش گذاشتن (به طور مثال، تراشیدن دندان)
  • قالب‌گیری، انتخاب رنگ روکش
  • فرستادن قالب به لابراتور
  • گذاشتن فریم موقت برای امتحان روکش
  • گذاشتن روکش نهایی

انواع روکش دندان

روکش فلزی

جنس این روکش‌ها از آلیاژهای فلزی می‌باشد. بهترین نوع روکش، روکش فلزی است ولی تنها ایراد آن این است که ظاهر زیبایی ندارد.

روکش سرامیکی

همانطور که از اسم این روکش مشخص است، جنسشان از نوعی چینی مثل پرسلن می‌باشد. این نوع روکش ساختاری ضعیف دارد و در مواردی که تنها زیبایی مدنظر باشد از این روکش‌ها استفاده می‌شود.

روکش FPM

ترکیب سرامیک و فلز به روکش FPM معروف است. استحکام این روکش از روکش‌های فلزی کمتر و از سرامیکی بیشتر است.

روکش زیرکونیوم

این نوع روکش یکی از انواع روکش‌های سرامیکی است که با استفاده از فریم‌های زیرکونیومی تقویت شده است. استحکام این روکش‌ها در بعضی موارد بیشتر از روکش‌های فلزی می‌باشد.

بهترین نوع روکش دندان

بهترین نوع روکشها، روکشهای تمام فلزی با فلزات قیمتی و به عبارتی روکشهای تمام طلا میباشند که زیبایی را تامین نمیکنند. بعد از آنها روکش دندان زیرکونیا در سطح بسیار بالایی از کیفیت میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *