جراحی دندان عقل

شاید همگی ما در کوچکی هرگاه اسم دندان عقل را میشنیدیم گمان میکردیم که این دندان مربوط به عقل انسان دارد و تصورات جالبی نبز در این مورد داشتیم. ولی واقعیت این است که این دندان ها هیچ ربطی به عقل انسان ندارند.

حتی چون آخرین دندلن فک هستند نیز هیچ تاثیری در جویدن غذا نیز ندارند. پس این تصور را از ذهنتان برای همیشه خارج کنید

دندان عقل در کجا قرار دارد

در هر فرد ابتدا دندان های پیش میرویند و پس از آن دندان های نیش شروع به رویش میکنند.چ

سپس دندان های آسیاب کوچک و بعد از آن دندان آسیاب بزرگ روییده میشود. اما موضوع در همینجا تمام نمیشود چرا که در سن ۱۸ تا ۲۱ سالگی دندان های عقل در پشت دندان آسیاب بزرگ روی قوس لثه شروع به رویش میکنند تعدا این دندان های ۴ تا است و در ۴ طرف دهان قرار دارند.

این رویش اصلا آسان نیست و با شکاف لثه و درد آغاز میشود. گاها برخی افراد دندانشان از لثه خارج نمیشود و به عنوان دندان عقل نهفته شناخته میشوند.

کاربرد دندان عقل چیست

دندان عقل از آنجایی که در نقطه انتهایی لثه رشد میکنند حتی هیچ تاثیری در جویدن غذا ندارند، همچنین چون اخرین دندان است با مسواک نیز نمیتوان آن را تمیز کرد و خیلی زود پوسیده میشوند و خراب میشوند.

ولی سوال اینجاست فلشفه رویش این دندان ها چیست!

درواقع چیزی که‌پزشکان تصور میکنند این است که چون در گذشته رژیم غذایی به گونه ای بوده است که بیشتر خام خواری بوده در نتیجه دندان ها ساییده میشدند و یا از بین میرفتند، در نهایت ۴دندان عقل نیز رشد میکردند و جایگزین دندان آسیاب میشدند پس در گذشته دندان عقل کاربرد داشته.

اما با گذشت زمان و رفتن انسان به سمت غذاهای نرم و پخته شده و افزایش مراقبت و بهداشت دهان و دندان، هیچ جایی برای رویش دندان عقل باقی نمیماند پس در بدترین جای ممکن شروع به رشد میکنند.

دندان عقل و کارت طلایی

هماطنور که گفته شد دندان عقل در انتهای قول لثه و در اخرین نقطه دهان رشد میکند، پس منطقی است که تصور کنید مسواک به این دندان ها نمیرسد و تمیز کردن آن بخش از دهان سخت است، پس ذرات غذا در آنجا باقی میماند و کم کم سبب پوسیدگی و خراب شدن آن دندان ها میشود.

همچنین این دنوان ها ممکن است عفونت کنند و یا کیست ایجاد کنند که به مرور مشکلات جدی به وجود می آورند.

اما راه چاره چیست

بیشتر دندان پزشکان معتقدند در اولین مراحل رویش این دندان چون هنوز به استخوان فک محکم نشده اند، دندان های عقل سست هستند.

و به راحتی میتوان آن را کشید و کشیدن آن ها هیچ مشکلی ایجاد نمیکند چه بسا بسیار به سود فرد است، چرا که در بزرگسالی این دندان ها خراب میشوند و حتی کشیدن آنها سخت است.

پس بهتر است این دندان ها قبل از اینکه مشکلی ایجاد کنند کشیده شوند.

در ابن زمینه نیز کارت طلایی به شما کمک خواهد کرد، شما میتوانید با مراجعه به کلینک معتبر باکادری مجرب به بهترین روش ممکن دندان های عقلتان را بکشید و از کارت طلایی برای تخفیف دندانپزشکی ویژه نیز بهره ببرید.

مشکلات دندان عقل

دندان عقل باخود مشکلات زیادی به همراه می آورددر ابتدا با درد و شکاف لثه آغاز میشود و کم کم عفونت های ناشی از این دندان آزار دهنده خواهد بود.

کیست های عفونی که زیر این دندان ها نیز رشد میکنند خودشان دردسر آفرینند به طوری که مرور زمان یاعث تحلیل استخوان فک میشوند.

و باعث میشوند اعصاب شخص متشنج شود.

اینها قسمت بد ماجرا هستند ولی قسمت خوب ماجرا نیز وجود دارد تمامی این مشکلات پایان میابند به شرطی ک این دندان ها کشیده شوند.

باکشیدن این دندان ها تمامی مشکلات پایان میابند.

کارت تخفیف دندانپزشکی

شما میتوانید هر۴ تا دندان عقل را با بهترین وسایل دندان پزشکی و در مجهز ترین کلینیک ها جراحی کنید و برای همیشه از درد خلاص شوید و همگی این امکانات و خدمات با هزینه ای بسیار مناسب برایتان تمام میشود! اما چطور؟

شما میتوانید با استفاده از کارت تخفیف دندانپزشکی هزینه های دندان پزشکیتان را از ۳۰ تا ۷۰ درصد کاهش دهید و از داشتن دندان هایی زیبا لذت ببرید.

چرا که داشتن لبخند زیبا آرزوی همه ماست پس برای داشتن آن تلاش کنید‌.

و از خدماتی که ما نیز در احتیارتان قرار داده ایم استفاده کنید.

پرکردن دندان عقل

اگر چه کشیدن دندان عقل بهترین کار است ولی اگر دندانتان هیچ مشکل جدی ندارد و فقط با صورت سطحی پوسیده شده است میتوانید آن هارا به روش سطحی پر کنید.

چرا که با مرور زمان کشیدن دندان قل سخت تر از قبل میشود و برخی افراد از جراجی دندان عقل میترسند.

پس اگر شما ازاین دسته افراد هستید بهتر است هرچه زودتر برای پر کردن دندانتان اقدام کنید تا مجبور به جراحی آن نشوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *