مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی و تحریم عوامی هستند که این روزها همگی مردم ایران با آن دست و پنجه نرم میکنند.

هر خانواده به نحوی درگیر این مشکلات است و فشار اقتصادی را به خوبی درک میکند. تمامی مواد غذای و پوشاک در حد سرسام آوری گران شده اند و اکثر مردم توان مالی خوبی ندارند.

حتی دارو و مواد درمانی نیز تحریم شده اند بنابراین یا نمونه ایرانی آن ساخته شده یا نمونه خارجی با چندین برابر قیمت در بازار وجود دارد.

خدمات دندان پزشکی نیز از این مشکلات مبرا نیست، بنابراین خدمات مربوط به دندانپزشکی هم بسیار گران شده و از آنجایی که دندان عضو حیاتی بدن و بسیار آسیب پذیر است و اینکه تمامی مردم حتما کارشان به دندان می افتد بنابراین زندگی همه را تحت شعاع قرار داده.

میگویم همگی چون دندان از جمله اعضایی از بدن است که بسیار حساس و تخریب پذیر است.

مثلا یک شخص ممکن است در تمام زول عمرش هیچ گاه به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه نکند ولی صد درصد چندین بار به دندانپزشک مراجعه میکند، چرا که دندان ها علاوه بر اینکه در سال دوبار نیاز به چکاب دارند، حتی بایک سهل انگار ممکن است دوچار آسیب یا پوسیدگی شوند.

پس مراجعه به دندان پزشک اجتناب ناپذیر است و هرکس در طول عمر خود چندین بار به دندانپزشک مراجه میکند چرا که دندان علاوه بر جنبه سلامتی که دارد بر زیبایی تاثیر بسزایی دارد و همین امر سبب شده از حساسیت بالایی برخوردار باشد.

کارت طلایی چیست

درواقع خاصیت این کارت از نام پیداست، چراکه داشتن آن حکم طلا را دارد.

این کارت به منظور کمک به ملت عزیزمان ایران طراحی شده که لا تخفیفات ویژه و شگفت انگیزی که دارد به شما در سلامت دهان و دندان کمک کند.

تخفیفات دارنده این کارت از ۳۰ تا ۷۰ درصد است و بستگی به نوع خدماتی که شما احتیاج دارید این‌ تخفیفات متغیر است.

با داشتن این کارت و مراجعه به کلینکی های معتبر با کادری مجرب دیگر نگران دندان هایتان نباشید.

پس با یک دودوتا چارتای ساده میتوانید به این نکته پی ببرید که استفاده از کارت طلایی از هرنظر برای شما سودمند خواهد بود پس وقت را هدر ندهید و برای داشتن آن ثبت نام کنید.

لب پر شدم دندان

دندان به وسیله مینای روی آن محکم است و در مقابل نیروهای مختلف مقاوم است.

ولی این استحکام تا یک حدی مقاوم است یعنی اگر ضربه شدیدی به دندان وارد شود و یا یک خوراکی بسیار سفتی را با دندان بجوید، ممکن است از حد استکام فرا تر روید و دندان شما لب پر شود و یا بشکند و ترک بردارد.

اگر شما در چنبن شرایطی قرار گرفتید اصلا نگران‌نباشید، این مشکل نیز مانند مشکلات دیگر چاره دارد.

فقط کافیست در صورت بروز چنین مشکلی به دندان پزشک مراجعه کنید.

ولی لطفا این مشکل را جدی بگیرید چرا که اگر شکستگی به گونه ای باشد که پالپ دندان مشخص شود احتمال ورود میکروب ها به این قسمت افزایش میبابد و دندان شما عفونت کرده و احتمال از دست دادن دندانتان بالا میرود.

پس اگر این اتفاق برایتان افتاد سریعا به پزشک مراجعه کنید.

شکستن دندان

بعد از مراجعه به پزشک چند حالت ممکن است اتفاق افتد:

۱) شکستگی در دندان آسیاب

اگر این شکستگی در دندان آسیاب باشد دندان پزشک با مواد پرکننده سطحی آن را پر میکند و سعی میکند قسمت های شکسته را ترمیم و پروتز کند‌.

۲) شکستگی در دندان جلو

دندان های جلو علاوه براینکه جنبه زیبایی دارند بسیار حساس نیز هستند.

اگر قسمتی از دندان جلویتان لب پر شد اصلا نگران نباشید فقط سریعا به دندان پزشک مراجعه کنید و اگر درد دارید از مسکن استفاده کنید.

دندان جلو از آنجایی ک وظیفه زیبایی را بر عهده دارد پزشک شما از روش باندبنگ استفاده میکند.

در باندیگ از رزین کامپوزیت استفاده میشود که همرنگ دندان است و پزشک شما دندانتان را به وسیله آن ترمیم میکند.

رزین را به قسمت شکسته دندان شما با مواد مخصوصی میچسابند سپس از لیزر برای محکم تر شدن آن استفاده میکند.

۳) شکستن کل دندان و باقی ماندن ریشه

اگر کل دندان شکسته باشد و فقط یک ریشه باقی مانده باشد، پزشک در این مرجله از عصب کشی استفاده میکند و تمامی دندان را به وسیله پرتوز ترمیم میکند ولی برای باقی ماندن آن باید عمل روکش نیز صورت گیرد تا موادی که برای ساخت دندان استفاده شده اند از بین نروند و محکم در جای خود قرار گیرند‌‌.

به هر حال خوشبختانه ما در عصری زندگی میکنیم که برای هر دردی درمانی نیز هست. پس اصلا جای نگرانی نیست.

تعرفه خدمات دندان پزشکی

تعرفه خدمات دندانپزشکی بسته به پزشک متخصص شما، کلینیکی که انتخاب کرده اید، شهری که در آن زندگی میکنید و نوع مشکل شما متغیر است.

بنابراین نمیتوان یک هزینه ثابتی را برای آن‌در نظر گرفت.

بنابراین‌ اگر شما متوجه شدید در جایی این هزینه ها ارزان‌تر است و در جای دیگری گران تر اصلا تعحب نکنید، سعی کنید تمام جوانب را بسنجید تا متوجه این تفاوت شوید.

به هر حال اگر شما نیاز به خدمات دندان پزشکی دارید و به خاطر هزینه های آن میخواهید از کیفیت آن بکاهید باید به شما گوشزد کنم‌ که این اشتباه ترین کار در حق خودتان است، شما بهترین پزشک و کلینیک را انتخاب کنید و اصلا نگران هزینه های آن نباشید‌.

با کارت تخفیف دندانپزشکی این هزینه ها به مقدار قابل توجهی کاهش میابد و شما دیگر لازم‌ نیست کیفیت را فدای هزینه ی این خدمات کنید‌.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *